Podczas zakończonej właśnie konferencji dla twórców gier, Facebook przedstawił szereg zmian w swej infrastrukturze, które mają nie tylko wychodzić naprzeciw producentom i graczom, ale również łagodzić kontrowersje wokół sposobów zarządzania tego typu rozrywką.
Gry społecznościowe są jednym z najbardziej przykuwających uwagę (i pieniądze) internetowych trendów w ostatnim czasie. Warto choćby wspomnieć, że według szacunków eMarketera reklamodawcy wydadzą w tym roku na całym świecie około 220 mln dolarów na promocję w grach społecznościowych. Trend doceniają również największe firmy – jak choćby Google, która zainwestowała nawet 200 mln dolarów w producenta gier, firmę Zynga.
I choć tego typu rozrywka wzbudza kontrowersje – choćby wśród samych użytkowników Facebook’a – to największy serwis społecznościowy świata z pewnością ich potrzebuje.
Podczas zakończonej właśnie konferencji dla twórców gier, Facebook przedstawił kilka ważnych zmian w swoim podejściu do gier społecznościowych. Prawdopodobnie największą jest ograniczenie widoczności aktywności graczy do ich przyjaciół, którzy grają w tę samą grę. Mówiąc prościej: jeśli nie uprawiamy wirtualnej farmy to w naszych aktualnościach nie zobaczymy, że nasz kolega Sylwester kupił sobie nową krowę.
Facebook tłumaczy wprowadzenie takiej zmiany rozdźwiękiem pomiędzy graczami (których ma być już 200 mln), a osobami, które grają w gry.
Miliony osób lubią grać na Facebook’u… Ale miliony osób nienawidzi gier na Facebook’u. Gry mają ten interesujący dualizm – powiedział szef serwisu, Mark Zuckerberg.
Znajomi graczy nie zobaczą już więc komunikatów w postępach w grze. Udostępniona zostanie im jednak opcja „discovery story” – tacy użytkownicy zostaną powiadomieni jedynie, że ich znajomy rozpoczął jakąś grę. Ma to być ukłon w stronę producentów, którzy wraz z nowymi zasadami tracą ważny kanał promocji swoich gier.
Kolejna zmiana dotyczy ulepszenia zakładek widocznych w lewej kolumnie serwisu. Aplikacje, które są najczęściej używane pojawią się tu automatycznie, bez konieczności ręcznego ich dodawania. Zmieni się także sposób wyświetlania powiadomień z gier: również w lewej kolumnie bardziej widoczne mają być dane takie jak ilość zaproszeń w grze, niezrealizowane zadania itp. Te delikatne nowości mają sprawić, że gry będą dla użytkowników bardziej dostępne.
Powstał jednocześnie nowy zespół zajmujący się grami społecznościowymi. Ma on silnie współpracować z zespołem odpowiedzialnym za wirtualną walutę – potencjalne, ogromne źródło dochodów Facebook’a.
Wpisy promowane
- Jak nowoczesne drukarnie wspierają e-biznes w 2025 roku?Rozwój e-commerce w 2025 roku idzie w parze z rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie identyfikacji wizualnej i jakości opakowań. Coraz ...
- Prawnik dla przedsiębiorcy – na czym polega obsługa prawna przedsiębiorstw?Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to mnóstwo obowiązków. Przedsiębiorcy muszą utrzymywać dobre relacje z kontrahentami, ale też pilnować przepisów podatkowych i ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 24-26.09.2025 Olimp Marketplace V
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!