Mark Zuckerberg osobiście opowiedział o zmianach jakie w najbliższym czasie maja zostać wdrożone na Facebooku. Zapowiedzi dotyczącą przede wszystkim głównego elementu portalu czyli newsfeedu. Jak planowane modyfikacje przełożą się na odczucia użytkowników? Nowe rozwiązania komentuje Jacek Samsel, UX Senior Specialist w Agencji Symetria.
Filtrowanie aktualności
Najistotniejszą zmianą wydaje się sposób sortowania treści wyświetlanych na naszych tablicach. Od tej pory użytkownik będzie miał większy wpływ na wybór treści, które chce oglądać. Facebook wprowadza możliwość przeglądania aktualności według ich rodzaju: zdjęć, muzyki, gier, informacji ze śledzonych profili czy list utworzonych przez użytkowników.
Zmiany zapowiedziane właśnie przez Facebooka wydają się być tym, na co czekała duża część użytkowników. W moim odczuciu są one o wiele bardziej wartościowe i lepiej przemyślane, niż ostatnia głośna zmiana, jaką było wprowadzenie osi czasu. To, co wszyscy powinniśmy najszybciej docenić, to uporządkowanie bałaganu panującego w newsfeedzie. Odtąd będziemy mogli w łatwy sposób przefiltrować go i wyświetlić wyłącznie poszukiwane w danym momencie aktualności, np. treści płynące od naszych bliskich znajomych, opublikowane przez nich zdjęcia, czy też muzykę – powiedział Jacek Samsel, UX Senior Specialist w Symetrii.
Unifikacja interfejsu
Nowy wygląd newsfeedu jest wzorowany na mobilnej wersji portalu i ma być ujednolicony na wszystkich urządzeniach. Nowością będzie również powiadomienie o pojawieniu się nowych postów, do tej pory dostępne tylko w aplikacji mobilnej.
Unifikacja interfejsu, dostępnego na różnych urządzeniach to kolejna istotna zmiana. Niezależnie, czy skorzystamy z Facebooka na telefonie, tablecie, czy laptopie, nasze wrażenia będą do siebie bardzo zbliżone – dodał Samsel.
Mulitmedia lepiej widoczne
Wśród zapowiadanych modyfikacji znajduje się lepsze eksponowanie zdjęć i materiałów wideo. Bardziej widoczne będą również wiadomości z serwisów, które śledzimy, odtwarzane utwory muzyczne oraz nadchodzące wydarzenia z kalendarza. Większe będą też wyświetlane reklamy co może mieć istotne znaczenie dla reklamodawców.
Samsel zwraca uwagę na podejście Facebooka do projektowania, które jego zdaniem można określić hasłem „content is the king”.
Zdjęcia oraz artykuły polecane przez naszych znajomych zajmować mają odtąd znacznie więcej miejsca na naszych ekranach, będąc przez to lepiej eksponowane i bardziej wartościowe dla użytkownika. Co więcej, sam interfejs wydaje się być celowo przesunięty na drugi plan, tak by nie walczyć o uwagę z właściwą treścią newsfeedu. Jeśli do powyższych zmian dołączy lepsze wykorzystanie dostępnej przestrzeni na monitorach panoramicznych, otrzymamy interfejs, który naprawdę wychodzi naprzeciw potrzebom użytkownika – dodał ekspert Symetrii.
Osoby odpowiedzialne za rozwój serwisu przedstawiają, argumenty stojące za planowanymi zmianami w materiale wideo:
Zmiany w najbliższym czasie mają być stopniowo udostępniane wszystkim użytkownikom serwisu. Na listę oczekujących można zapisać się pod linkiem.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.