Facebook się zmienia…na lepsze? [art. ekspercki]

Mark Zuckerberg osobiście opowiedział o zmianach jakie w najbliższym czasie maja zostać wdrożone na Facebooku.  Zapowiedzi dotyczącą przede wszystkim głównego elementu portalu czyli newsfeedu. Jak planowane modyfikacje przełożą się na odczucia użytkowników? Nowe rozwiązania komentuje Jacek Samsel, UX Senior Specialist w Agencji Symetria.  

Filtrowanie aktualności

Najistotniejszą zmianą wydaje się sposób sortowania treści wyświetlanych na naszych tablicach. Od tej pory użytkownik będzie miał większy wpływ na wybór treści, które chce oglądać. Facebook wprowadza możliwość przeglądania aktualności według ich rodzaju: zdjęć, muzyki, gier, informacji ze śledzonych profili czy list utworzonych przez użytkowników.

img1

Zmiany zapowiedziane właśnie przez Facebooka wydają się być tym, na co czekała duża część użytkowników. W moim odczuciu są one o wiele bardziej wartościowe i lepiej przemyślane, niż ostatnia głośna zmiana, jaką było wprowadzenie osi czasu. To, co wszyscy powinniśmy najszybciej docenić, to uporządkowanie bałaganu panującego w newsfeedzie. Odtąd będziemy mogli w łatwy sposób przefiltrować go i wyświetlić wyłącznie poszukiwane w danym momencie aktualności, np. treści płynące od naszych bliskich znajomych, opublikowane przez nich zdjęcia, czy też muzykę – powiedział Jacek Samsel, UX Senior Specialist w Symetrii.

Unifikacja interfejsu

Nowy wygląd newsfeedu jest wzorowany na mobilnej wersji portalu i ma być ujednolicony na wszystkich urządzeniach. Nowością będzie również  powiadomienie o pojawieniu się nowych postów, do tej pory dostępne tylko w aplikacji mobilnej.

img2

Unifikacja  interfejsu, dostępnego na różnych urządzeniach to kolejna istotna zmiana. Niezależnie, czy skorzystamy z Facebooka na telefonie, tablecie, czy laptopie, nasze wrażenia będą do siebie bardzo zbliżone – dodał Samsel.

Mulitmedia lepiej widoczne

Wśród zapowiadanych modyfikacji znajduje się lepsze eksponowanie zdjęć i materiałów wideo. Bardziej widoczne będą również wiadomości z serwisów, które śledzimy, odtwarzane utwory muzyczne oraz nadchodzące wydarzenia z kalendarza. Większe będą też wyświetlane reklamy co może mieć istotne znaczenie dla reklamodawców.

img3

Samsel zwraca uwagę na podejście Facebooka do projektowania, które jego zdaniem można określić hasłem „content is the king”.

Zdjęcia oraz artykuły polecane przez naszych znajomych zajmować mają odtąd znacznie więcej miejsca na naszych ekranach, będąc przez to lepiej eksponowane  i bardziej wartościowe dla użytkownika. Co więcej, sam interfejs wydaje się być celowo przesunięty na drugi plan, tak by nie walczyć o uwagę z właściwą treścią newsfeedu. Jeśli do powyższych zmian dołączy lepsze wykorzystanie dostępnej przestrzeni na monitorach panoramicznych, otrzymamy interfejs, który naprawdę wychodzi naprzeciw potrzebom użytkownika – dodał ekspert Symetrii.

Osoby odpowiedzialne za rozwój serwisu przedstawiają, argumenty stojące za planowanymi zmianami w materiale wideo:

Zmiany w najbliższym czasie mają być stopniowo udostępniane wszystkim użytkownikom serwisu. Na listę oczekujących można zapisać się pod linkiem.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top