Facebook tworzy nową aplikację śledzącą użytkowników?

Opublikowano: 5 lutego 2013. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Facebook pracować ma nad stworzeniem aplikacji, która śledzić będzie miejsce przebywania użytkowników. Serwis zgodził się także na informowanie internautów o reklamach, które badają ich aktywność w sieci.

facebook logo bigJak donosi Bloomberg, nowy projekt Facebooka zbliżony ma być funkcjonalnością do takich rozwiązań jak Find My Friends firmy Apple czy Google Latitude. Pozwalać ma na śledzenie miejsca przebywania użytkowników i np. pokazywać znajomych znajdujących się w pobliżu. Nowa usługa uruchomiona ma być w połowie marca – najprawdopodobniej w postaci osobnej aplikacji, która działać ma nawet wtedy, kiedy nie będzie otwarta na ekranie telefonu.

Nowy pomysł na wykorzystanie ogromnej bazy użytkowników serwisu (1,06 mld według ostatniego raportu) z pewnością będzie budzić kontrowersje i obawy związane z ochroną prywatności.

Nie jest to jednak pierwszy tego typu pomysł Facebooka. W czerwcu ubiegłego roku pojawiła się nowa funkcja, dzięki której dodawanie do znajomych osób, które właśnie spotkaliśmy miało być dużo łatwiejsze. Usługa „Znajdź znajomych w pobliżu” bardzo szybko została jednak wycofana.

Warto dodać też, że Facebook zgodził się właśnie na oznaczanie reklam, które śledzą aktywność użytkownika. Serwis będzie wyświetlał małą niebieską ikonkę „AdChoices”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na formy śledzenia aktywności danego internauty, dawać ma też możliwość rezygnacji z tego procederu. Jest jednak „ale” – ikonka pojawiać ma się tylko, kiedy użytkownicy najadą kursorem nad szarą literę „x”, wyświetlaną powyżej reklam w prawej kolumnie serwisu.

Dawid ZarazińskiFacebook tworzy nową aplikację śledzącą użytkowników?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.