Facebook: wpisy sponsorowane pojawią się w aktualnościach

Opublikowano: 11 stycznia 2012. Kategoria: Rynek. Tagi:

Facebook wprowadza nowy format reklamowy: wpisy sponsorowane. Pojawiać mają się bezpośrednio w kanale aktualności użytkownika. Serwis obiecuje jednak, że nie będą zbyt nachalne.

Wpisów reklamowych ma nie być dużo – jedna dziennie. Mają być również oznaczone jako „sponsorowane”. Zamknąć będzie można je za pomocą krzyżyka zlokalizowanego w ich prawym górnym rogu.

Facebook: wpisy sponsorowane pojawią się w aktualnościach 1

Facebook nie chce irytować swoich użytkowników, dlatego na tego typu reklamy nakłada szereg ograniczeń. Wpisy sponsorowane mogą zawierać na przykład komunikaty ze stron, które dany użytkowników wcześniej polubił. Właściciele stron mogą też zabiegać o nowych fanów, promując aktywność znajomych lubiących wpisy z danej strony. Wpisy sponsorowane z danego fanpage’a pojawiać mają się więc w aktualnościach użytkowników, których znajomi dokonali interakcji z tą stroną (np. polubili jakąś treść).

To nie pierwszy raz, kiedy reklamy pojawiają się w aktualnościach użytkowników. Podobną działania Facebook podejmował w latach 2006-2009. Tego typu przekazy zniknęły wraz z pojawianiem się reklam (np. zdarzeń sponsorowanych) w prawej kolumnie serwisu.

Dawid ZarazińskiFacebook: wpisy sponsorowane pojawią się w aktualnościach

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.