Facebook wciąż rośnie zbliżając się do poziomu 700 mln użytkowników. Dynamika wzrostu nie jest już jednak tak imponująca; pojawiają się również sygnały, które mogą nie sprzyjać wycenie firmy szykującej się do wejścia na giełdę.
W maju przybyło Facebookowi 1,7 proc. użytkowników. Z serwisu korzysta obecnie 687 mln osób i przekroczenie granicy 700 mln wydaje się kwestią najbliższych miesięcy, wynika z danych Inside Facebook.
W ostatnim roku do Facebooka dołączało ok. 20 mln osób miesięcznie. W kwietniu przybyło mu „zaledwie” 13,9 mln, a w maju – 11,8 mln internautów. Serwisowi zdarzały się „gorsze” miesiące, ale nigdy dwa po sobie.
Co ciekawe, najwięcej nowych użytkowników pochodzi z rynków, na których moda na serwis społecznościowy pojawiła się relatywnie najpóźniej (w ujęciu procentowym to m.in. Brazylia, Meksyk, Tajlandia). Niepokojąco muszą jednak wyglądać straty na zaawansowanych rynkach. Dla firmy bolesna okazać się może strata 6 mln użytkowników z USA (z 155,2 do 149,4 mln) czy 1,52 mln z Kanady (do 16,6 mln). Spadki ponad 100 tys. użytkowników zanotowano również w Wielkiej Brytanii, Norwegii czy Rosji.
Oczywiście nie są to duże ilościowo straty. Mogą mieć jednak znaczenie w dyskusji o przyszłości Facebooka, zwłaszcza jeśli kolejne miesiące nie przyniosą korekty trendu. Czy rozwój Facebooka wyhamowuje, a rynek się już nasycił? Czy serwis osiąga już szczyt swoich możliwości? Stawianie takich pytań ma nie tylko analityczny sens; może również wpłynąć na sytuację Facebooka przed planowanym wejściem na giełdę.
Wpisy promowane
- Prowadzisz e-biznes? Sprawdź, jak wybrać odpowiedniego partnera do działań marketingowychRozwój e-biznesu w dzisiejszych czasach nieodłącznie wiąże się z przemyślaną strategią marketingową – dynamiczny wzrost konkurencji w branży internetowej powoduje, ...
- Jak farmy fotowoltaiczne mogą wspierać biznesy internetowe?Rosnące zapotrzebowanie na energię w biznesach online wymusza poszukiwanie stabilnych i ekonomicznych rozwiązań. Farmy fotowoltaiczne to sposób na obniżenie kosztów ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- ERLI: Dynamiczny rozwój w III kwartale 2024 rokuW ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku platforma ERLI osiągnęła wartość sprzedanych towarów (GMV) na poziomie 849 mln PLN, co ...
- Salesforce Shopping Index w Q3 2024: wzrosty, spadki i zmiany w zachowaniach konsumentówW trzecim kwartale 2024 roku globalna sprzedaż online zanotowała niewielki wzrost o 3% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ...
- Shoper publikuje raport: 31% rocznej sprzedaży w czwartym kwartaleShoper opublikował nowy raport, który ma na celu wsparcie właścicieli e-sklepów w przygotowaniach do najbardziej intensywnego okresu sprzedażowego w roku. ...
- InPost Pay z ponad 5 milionami użytkowników: nowa usługa odroczonej płatnościInPost Pay, usługa oferująca płatności online, przekroczyła liczbę 5 milionów zarejestrowanych użytkowników. W odpowiedzi na rosnące potrzeby klientów, firma wprowadziła ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.