Facebook zarabia miliony, ale co z wyceną?

Opublikowano: 8 września 2011. Kategoria: Rynek. Tagi:

W pierwszej połowie roku Facebook miał osiągnąć 1,6 mld dolarów przychodów i 500 mln dolarów zysku. Bardzo dobre wyniki finansowe nie ucinają jednak pytań o wycenę serwisu. Czy rzeczywiście wart jest 80 mld dolarów?

Jak podaje Reuters, powołując się na anonimowe źródła, Facebook miał w pierwszym półroczu osiągnąć bardzo dobre wyniki finansowe. Przychód na poziomie 1,6 mld dolarów i 500 mln dolarów zysku to o wiele więcej niż odpowiednio 1,2 mld dolarów przychodu i 355 mln dolarów zysku, które serwis zarobił w pierwszych dziewięciu miesiącach 2010 roku. Oficjalne wyniki finansowe przedstawione zostaną na początku przyszłego roku.

Facebook zarabia miliony, ale co z wyceną? 1Wrażenie robi także wycena Facebooka. Według inwestorów wart ma być aż 80 mld dolarów. Nie cichną jednak pytania o realność wyceny. Czy rzeczywiście serwis wart jest tyle, czy mamy do czynienia z kolejną bańką internetową? Warto w tym kontekście przypomnieć, że Facebook zmierza na giełdę – debiut przewidziany jest na przyszły rok.

Nic nie wskazuje na to by Facebook ze swoją bazą ponad 750 mln użytkowników musiał czuć się zagrożony ze strony jakiejkolwiek z internetowych firm. Google+ jest oczywiście ciekawym projektem, ale jeszcze nie na tyle znaczącym (w czerwcu miał 10 mln użytkowników) by stanowił realną konkurencję dla projektu Marka Zuckerberga. Google próbuje stosować sprawdzone przez Facebooka metody, udostępniają np. gry społecznościowe.

Dużo zmian w funkcjonowaniu serwisu może zostać ogłoszonych podczas zbliżającej się konferencji f8, która odbędzie się 22 września. Bardzo prawdopodobne, że Facebook przedstawi zapowiadaną od dawna platformę muzyczną. Wśród partnerów serwisu znaleźć mają się takie firmy jak Spotify, MOG czy Rdio. Sukces takiej platformy może bez wątpienia przełożyć się na jeszcze lepsze wyniki finansowe firmy.

Dawid ZarazińskiFacebook zarabia miliony, ale co z wyceną?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.