Większość dużych studiów filmowych oraz sprzedawców sieciowego wideo przygotowuje się do uruchomienia nowej, internetowej inicjatywy zwanej Otwartym Rynkiem. Koncepcję opracowało i zaproponowało Sony.
Otwarty Rynek wiąże się przede wszystkim z większą interoperacyjnością. Kinowe tuzy chcą współpracować ze sobą w celu zintegrowania różnych formatów wideo, także w zakresie cyfrowego zarządzania prawami autorskimi (DRM). Chodzi o to, aby użytkownicy nie byli „uwięzieni” w ramach jednego standardu i mogli cieszyć się zawartością dostarczaną przez innych, alternatywnych operatorów.
Celem studiów jest uniknięcie losu branży muzycznej, którą wykończyła wewnętrzna rywalizacja i przywiązanie właśnie do DRM. Stąd pomysł na Otwarty Rynek, który będzie zarządzany przez niezależnego, zewnętrznego operatora pełniącego funkcję arbitra w sporach między korporacjami. Dzięki temu dana osoba – kupując wideo w standardzie promowanym przez określoną firmę – będzie miała pewność, że zostanie ono odtworzone pod warunkiem posiadania urządzenia / oprogramowania spełniającego wymogi Otwartego Rynku.
W ramach inicjatywy działają takie studia jak Fox, Paramount, Sony, Universal i Time Warner, a także sprzedawcy – Amazon, Target, WalMart, Comcast, MovieLink czy CinemaNow. Poza stawką pozostaje grupa Walta Disneya (Pixar, Touchstone, Miramax), a także Apple.
Źródło: TechCrunch
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.