Firmy.net spozycjonują biznes w Internecie

Opublikowano: 10 czerwca 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Rozbudowany sposób prezentacji oraz usługa pozycjonowania w największych wyszukiwarkach internetowych dla zarejestrowanych firm – to najważniejsze wyróżniki nowego portalu promocyjnego Firmy.net.
Portal jest adresowany przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw, które albo w ogóle nie były do tej pory obecne w Internecie, albo też nie widzą efektów swoich działań promocyjnych w tym medium. Takie przedsiębiorstwa w Firmy.net mają znaleźć wszystko, co jest potrzebne do prowadzenia kompleksowej promocji w Internecie i to w bardzo efektywny kosztowo sposób.

„Formuła działania Firmy.net przypomina nieco internetowy branżowy katalog firm. Jest to jednak zupełnie nowa generacja takiego katalogu. W tych tradycyjnych, informacje o firmach są ograniczone do minimum – nazwa firmy, branża, dane teleadresowe – co jest mało użyteczne dla ludzi i nieskuteczne dla biznesu. Firmy.net buduje swoją przewagę konkurencyjną na tym, iż w jednym miejscu łączy możliwość rozbudowanej prezentacji firmy i udostępnia im najskuteczniejsze obecnie narzędzie internetowej promocji – pozycjonowanie w internetowych wyszukiwarkach oraz w obrębie wyników wyszukiwania w portalu” – mówi Michał Kurczycki, przedstawiciel twórcy Firmy.net, szwajcarskiej firmy NNV AG, która podobne katalogi i giełdy branżowe prowadzi w całej Europie.

Każda firma, która chce zaprezentować się światu przez portal Firmy.net, ma do wyboru 4 pakiety o różnym stopniu oferowanych możliwości. Najbardziej rozbudowaną formą jest pakiet Business Gold, który pod względem funkcjonalności dorównuje możliwościom firmowej witryny internetowej, przy czym koszty jego utrzymania są dużo niższe. Tworzenie prezentacji firmy przy pomocy zaawansowanego kreatora, katalog produktów i usług, możliwość informowania o aktualnościach, statystyki odwiedzin, definiowanie obszarów działalności, opinie klientów i referencje kontrahentów, galerie zdjęć – to tylko niektóre z opcji dostępnych w ramach prezentacji. Dzięki nim, nawet małe przedsiębiorstwo może przy niewielkich nakładach finansowych, w sposób profesjonalny budować swój wizerunek w sieci.

Najbardziej interesującą funkcją nowego portalu ma być usługa pozycjonowania konkretnych firm i branż z katalogu w wyszukiwarkach internetowych. Dodatkowo firmy mogą się zdecydować na pozycjonowanie w obrębie wyników wyszukiwania w portalu Firmy.net. Jak użyteczna jest ta usługa, pokazują badania SMG/KRC Poland oraz firmy Gemius z początku 2006 roku. Wedle nich aż 90% internautów przy wyszukiwaniu informacji korzysta z wyszukiwarek internetowych. Natomiast badania opublikowane w kwietniu 2006 roku przez eMarketer.com pokazują, że aż 81% użytkowników przegląda wyłącznie dwie pierwsze strony wyników wyszukiwania, a 75% z nich uznaje stronę znajdującą się na czele wyników wyszukiwania za bardziej wartościową i godną zaufania.

Użytkownicy Internetu – którzy odwiedzą prezentację konkretnej firmy w portalu Firmy.net zwabieni jej wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania – mogą łatwo i szybko kontynuować swoje poszukiwania już w obrębie portalu. Umożliwia im to albo wyszukiwarka portalu, albo też mogą kliknąć na dane województwo, a potem wybrać interesującą ich branżę. Z wyszukaną firmą można się łatwo skontaktować za pomocą formularza kontaktowego albo poprzez udostępnione dane teleadresowe. Z kolei osobistą wizytę w siedzibie firmy ułatwi funkcja geolokalizacji, która pozwala zobaczyć siedzibę firmy na mapie i zaplanować trasę dojazdu. Wpisom firm towarzyszą opinie klientów na ich temat i referencje kontrahentów, co ułatwia podjęcie decyzji o skorzystaniu lub nieskorzystaniu z usług konkretnego przedsiębiorstwa (może się ono do tych wpisów odnosić).

„Wprowadziliśmy do naszego portalu już ponad milion firm. Mamy nadzieję, że startowy wpis stanie się dla nich punktem wyjścia do zwiększenia aktywności na portalu, a pozostałe szybko do nich dołączą. Biorąc pod uwagę szerokie spektrum możliwości, jakie oferujemy naszym użytkownikom, wierzymy, że możemy stosunkowo szybko stać się bardzo popularnym, nowym kanałem komunikacji marketingowej dla firm. Dla przedsiębiorstw, które dotąd nie były obecne w Internecie, portal jest idealnym narzędziem, żeby szybko i tanio zacząć zdobywać tam nowych klientów. Z kolei dla tych, którzy mają już swoje witryny, Firmy.net może stać dodatkowym narzędziem promocji”- zachęca do korzystania z portalu Firmy.net Michał Kurczycki.

Hanna LaskowskaFirmy.net spozycjonują biznes w Internecie

Podziel się!

O autorze

hania