Corporation Service Company, firma zajmująca się ochroną marek, ogłosiła wyniki badań dotyczących wydatków, które ponoszą właściciele marek na zdobycie domen za pośrednictwem UDRP (Uniform Domain Name Dispute Resolution Policy, procedura rozstrzygająca spory dotyczące praw do domen, łamania prawa itd.). Pokazują one, że przedsiębiorstwa wydały na ten cel ponad 220 mln dolarów. Wydałyby 1,1 mln dolarów, gdyby rejestrowałby nazwy jako pierwsze.
![]() ![]() |
W badaniach CSC pojawia się jeszcze jeden ciekawy wątek.
Spośród wszystkich domen, które zostały przetransferowane do właścicieli marek, prawie 4 tys. nie zostało przedłużonych i są obecnie dostępne do rejestracji. Kolejne 3 tys. domen wygasło a następnie zostało ponownie zarejestrowanych – w niektórych przypadkach przez firmy trzecie – czytamy w raporcie z badań.
CSC pokazuje przypadki firm, które trzykrotnie odwoływały się do UDRP w sprawach tych samych domen, które, kiedy wygasły, były rejestrowane przez zewnętrzne podmioty.
Badania udowadniają, że w wielkich firmach brakuje spójnej polityki względem domen. Obok prawników, którzy walczą o każdą możliwą domenę pracują menedżerowie ds. marki, którzy nie wiedzą co zrobić z odzyskaną domeną oraz nie są w kwestii domen proaktywni. A UDRP to często przerost formy nad treścią.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.