Fresh24.pl planuje debiut na NewConnect

Spożywczy supermarket internetowy Fresh24.pl planuje niebawem zadebiutować na rynku NewConnect. Założyciele sklepu, którzy już raz odnieśli spektakularny sukces zakładając firmę kurierską Stolica, widzą przed internetowym handlem artykułami spożywczymi wielką przyszłość.

Obserwacje rynku pokazują, że branża e-grocery znakomicie rozwija się w Zachodniej Europie, a jednocześnie Polska coraz skuteczniej niweluje różnice w rozwoju technologicznym.

Fresh24.pl planuje debiut na NewConnect 1– Polacy będą powszechnie korzystać z Internetu, a jednocześnie coraz lepiej zarabiać i coraz bardziej cenić wygodę i oszczędność czasu – mówi Jan Tkaczow, współzałożyciel Fresh24.pl. Piotr Wasilewski, drugi z pomysłodawców dodaje: – Wniosek jest prosty, internetowy market to idealne połączenie stałej, niezmiennej potrzeby zakupów z wygodnym, nowoczesnym rozwiązaniem zamawiania ich online z dostawą pod drzwi.

Fresh24.pl to supermarket internetowy obecny na warszawskim rynku od połowy lipca 2009 roku. Oferta sklepu to ponad 12 tysięcy produktów odpowiadających codziennym i ciągłym potrzebom klientów – zaczynając od artykułów żywnościowych, przez chemię gospodarczą i kosmetyki, a na asortymencie dla zwierząt kończąc.

Każdy kto ma dość dźwigania siatek, stania w kolejkach i marnowania czasu w tradycyjnym sklepie doceni wygodę jaką zapewniają zakupy spożywcze online. O tym, że internetowy market był pomysłem trafionym świadczą liczby – w ciągu roku działalności we Fresh24.pl zarejestrowało się ponad 5,1 tys. klientów, a ich liczba rośnie średniomiesięcznie o kolejne 20 proc. Sprzedaż za 6 miesięcy 2010 ponad dwukrotnie przewyższała przychody z drugiej połowy roku 2009.

Pomysłodawcy Fresh24.pl odnosili wspólne sukcesy już w latach 90. Są współzałożycielami firmy kurierskiej Stolica, która jak wspominają, powstała, ponieważ trafnie przewidzieli potrzeby rynku. – W USA podpatrzyłem jak działają firmy kurierskie i zorientowałem się, że w Polsce w tym sektorze jest rynkowa nisza, w którą można wejść – opowiada Jan Tkaczow – Skoro w uwolnionej gospodarce firmy powstają jak grzyby po deszczu, będą potrzebowały przekazywać sobie dokumenty, paczki. Nie było na polskim rynku kurierów, więc spróbowaliśmy. Znaleźliśmy się w idealnym miejscu, w doskonałym czasie – jeszcze przed konkurencją.

Fresh24.pl planuje debiut na NewConnect 2
Trafili w dziesiątkę – osiągnęli zwrot zainwestowanego kapitału na poziomie kilku tysięcy procent. Szybko rozwijający się w Polsce młody biznes potrzebował usług kurierskich, a oni stawiali na jakość, inwestowali, poprawiali procedury, doskonalili logistykę. Po kilku latach prężnej działalności Stolicy do właścicieli zgłosił się ogólnoświatowy potentat UPS, któremu biznesmeni sprzedali firmę. Tkaczow i Wasilewski nie zamierzali jednak brać ze sobą rozwodu. Pracowało im się razem bardzo dobrze, odnosili wspólne sukcesy, znów nieco wyprzedzając czas, postanowili więc założyć Fresh24.pl.

W związku z wciąż rosnącą liczbą klientów i ciągłym wzrostem obrotów, założyciele Fresh24.pl zdecydowali się na wprowadzenie spółki na rynek NewConnect. „Fresh24.pl rozwija się bardzo dobrze i moglibyśmy zadowolić się  tym tempem wzrostu. Uważamy jednak, że warto sięgnąć po dodatkowy zastrzyk gotówki, aby rozwijać się jeszcze szybciej. Tym bardziej, że biznes osiągnął już ten etap, kiedy wychodzi z fazy potencjału a wkracza w fazę realnego, udowadnianego zysku. Inwestorzy mogą zobaczyć, że jest to opłacalna inwestycja” – wyjaśniają założyciele internetowego supermarketu.

Debiut na NewConnect planowany jest na grudzień 2010 r.  a zamiarem spółki jest pozyskanie ok. 4 mln zł. Dzięki sprzedaży akcji Fresh24.pl zyska dodatkowe środki na jeszcze szybszy rozwój, z kolei dla giełdowych inwestorów jest to szansa na wzbogacenie portfela o akcje spółki z prężnie rozwijającego się sektora e-commerce.

Fresh24.pl planuje debiut na NewConnect 3
Według szacunków Fresh24.pl, rynek e-grocery w Polsce w ciągu następnych 5 lat powinien wzrosnąć do poziomu minimum 450 milionów zł. – maksimum 1,7 miliarda zł. Przy dość konserwatywnym założeniu średniorocznej stopy wzrostu e-grocery na poziomie 20 proc. i wartości rynku w roku 2009 na poziomie 150 milionów zł., segment ten osiągnąłby w roku 2014 wielkość około 450 mln zł. Przy założeniu, że po 7 latach działalności na polskim rynku udział e-grocery w wartości sprzedaży detalicznej wyniesie 0,7 proc. (czyli o 0,3 pp mniej niż w USA w roku 2007) i wartość sprzedaży detalicznej będzie rosnąć w średniorocznym tempie 2 proc., to branża e-grocery w roku 2014 osiągnęłaby poziom ponad 1,7 miliarda zł.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top