Freshmail zebrał informacje o mailingach w infografice

Opublikowano: 22 maja 2012. Kategoria: Rynek. Tagi:

Dzięki analizie danych zebranych na przełomie trzech ostatnich lat [2010, 2011, a także pierwszy kwartał 2012 roku], firma FreshMail opracowała pierwsze tak obszerne badanie rynku e-mail marketingowego w Polsce. Zostało ono oparte na aktywności ponad 15 000 000 odbiorców newsletterów (unikalne adresy e-mail), do których wysyłane jest, za pomocą systemu FreshMail ponad 1 000 000 000 wiadomości e-mail rocznie.

Podczas analizy, przebadane zostały zarówno zachowania odbiorców jak i działania marketerów. Zdaniem Pawła Sali, dyrektora zarządzającego firmy FreshMail: “dotychczasowe raporty dotyczące rynku e-mail marketingowego w Polsce były skromne i ze względu na przyjęte założenia metodologiczne mogły być obarczone dużym błędem statystycznym”.
Po raz pierwszy przygotowano więc tak rozległe i dokładne opracowanie danych związanych z rynkiem e-mail marketingu w Polsce.

Co wynika z poniższego badania?
1. Coraz chętniej sprawdzamy pocztę na urządzeniach mobilnych – od 2010 roku bardzo dynamicznie rośnie wykorzystanie urządzeń mobilnych do sprawdzania poczty elektronicznej ,osiągając w pierwszym kwartale 2012 roku udział na poziomie 6%. Jednocześnie rośnie wykorzystanie technologi webowych do sprawdzania poczty.

2. Microsoft Outlook nadal króluje – z badania wynika, że ponad 68% poczty sprawdzanej przy użyciu programów desktopowych (instalowanych na komputerach) wykorzystuje jeden z programów Microsoftu – ponad 1/3 z tych programów to MS Outlook 2007 i 2010.

3. Social media i e-mail marketing – coraz częściej marketerzy szukają synergii pomiędzy social mediami (zwłaszcza Facebookiem) a e-mail marketingiem. Niestety, nie przekłada się to na sprzedaż, gdyż znacznie częściej umieszczany jest przycisk, którego celem jest polubienie fanpage danej marki niż udostępnienie danego newslettera na Facebook’owej tablicy subskrybenta.

4. Komunikacja one-to-one – marketerzy znacznie chętniej wykorzystują personalizację zarówno w temacie jak i w treści wiadomości. Mądrze zastosowana potrafi zwiększyć efektywność mailingu nawet trzyipółkrotnie.

5. Czas wysyłki – w dalszym ciągu pierwsza połowa tygodnia wykorzystywana jest do prowadzenia przede wszystkim komunikacji B2B, a druga do komunikacji B2C. Środa nadal króluje jako magiczna, jednak jej efektywność systematycznie spada.
Freshmail zebrał informacje o mailingach w infografice 1

Sylwester KozakFreshmail zebrał informacje o mailingach w infografice

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.