Polski oddział stowarzyszenia Interactive Advertising Bureau (IAB) oraz firma badawcza Gemius SA opracowały nowoczesną metodologię pozwalającą optymalizować wydatki na kampanie reklamowe prowadzone w kilku mediach jednocześnie. Badanie gemiusCrossEffect jest odpowiedzią na potrzeby marketerów, którzy w pracach nad media planami chcą kierować się rzetelnymi danymi. Otrzymują oni uniwersalny instrument wspomagający planowanie kampanii reklamowych i umożliwiający elastyczną symulację rozkładu liczby konsumentów, w zależności od rodzaju i liczby wykorzystywanych w kampaniach mediów.
gemiusCrossEffect – badanie typu cross-media – to nowoczesne narzędzie badawcze służące do optymalizacji wydatków na Internet w media planie obejmującym różne typy mediów np. TV, prasę, radio oraz Internet. Na dowolnym etapie kampanii możliwe jest określenie między innymi: w jaki sposób zmiana alokacji wydatków na poszczególne media wpłynie na ogólny wzrost jej zasięgu, jak kształtował się będzie zasięg dla każdego z wykorzystywanych mediów oraz jaki wariant media planu pozwoli na maksymalizowanie celów kampanii.
„Proporcje konsumpcji mediów zmieniają się na korzyść Internetu. Prowadzone przez nas analizy czasu korzystania z Internetu wskazują, że tzw. prime time przypada na godziny 09.00-17.00 i stale wydłuża się kosztem innych mediów” – potrzebę powstania badania wyjaśnia Artur Zawadzki, Wiceprezes Zarządu IAB Polska (Departement Badań). „Podmioty planujące kampanie zdają sobie sprawę, że niezależnie od tego czy celem kampanii jest budowa świadomości marki czy wywołanie reakcji bezpośredniej, uwzględnienie Internetu w media planach znacznie zwiększa zasięg kampanii i pozytywnie wpływa na jej efekty. Opracowane przez nas narzędzie umożliwia ocenę efektów przeniesienia części budżetów na promocję online.”
Wpisy promowane
- Jak nowoczesne drukarnie wspierają e-biznes w 2025 roku?Rozwój e-commerce w 2025 roku idzie w parze z rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie identyfikacji wizualnej i jakości opakowań. Coraz ...
- Prawnik dla przedsiębiorcy – na czym polega obsługa prawna przedsiębiorstw?Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to mnóstwo obowiązków. Przedsiębiorcy muszą utrzymywać dobre relacje z kontrahentami, ale też pilnować przepisów podatkowych i ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 24-26.09.2025 Olimp Marketplace V
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!