GetReponse sprawdził stan email marketingu w Polsce

GetResponse w swoim nowym raporcie „Stan email marketingu 2013” przedstawił sytuację email marketingu w Polsce. W najlepszej sytuacji są firmy z branży nieruchomości i turystyczne. Największą uwagę firmy przywiązują do budowania własnych baz subskrybentów.

stan email marketinguEksperci email marketingu z GetResponse już po raz drugi podjęli się sprawdzenia stanu email marketingu w Polsce. W tym celu przebadali 223 różnej wielkości firmy z 15 branż. Określenie poziomu zaawansowania i skuteczności email marketingu w Polsce opierało się na analizie takich elementów jak: budowa listy odbiorców, segmentacja, dostarczalność oraz optymalizacji wysyłanych newsletterów.

Z badania wynika, że najwyższy poziom email marketingu prezentują największe firmy zatrudniające ponad 250 pracowników. Osiągnęły one średni wynik na poziomie 67 proc.. Co ciekawe, w ubiegłym roku na pierwszym miejscu – ze średnim wynikiem 69 proc. – znajdowały się firmy z sektora średnich przedsiębiorstw (51-250 pracowników).

Branżą, która najlepiej radzi sobie w marketingu opartym na wiadomościach email są nieruchomości (73 proc.). Udało im się zdetronizować ubiegłorocznego lidera, branżę e-commerce, która w tym roku osiągnęła minimalnie gorszy wynik (72 proc.) i zajęła drugie miejsce w rankingu.

Email marketing nie jest wyodrębnioną metodą komunikacji w firmach, ale działa w synergii z innymi technikami marketingowymi. Ważnym zjawiskiem jest co raz większa popularność wykorzystywania profesjonalnych platform do email marketingu przez organizacje., co ma kluczowe znaczenie dla firm dbających o dostarczalność wysyłanych wiadomości – komentuje wyniki badania Maciek Ossowski, dyrektor działu Edukacji w GetResponse.

Raport można pobrać ze strony GetResponse.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top