Eksperci z GetResponse sprawdzili jakie narzędzia i strategie są wykorzystywane przez sklepy internetowe w okresie zakupów świątecznych. Sprzedawcy najchętniej promują się w serwisach społecznościowych, a tylko dla 8 proc. ważna jest obecność w porównywarkach.
Z badania wynika, że najczęściej w promocjach świątecznych wykorzystywane są portale społecznościowe (22%) oraz email marketing (19%). Na trzecim miejscu uplasowały się działania SEO oraz kampanie banerowe (14%). Co ciekawe, obecność w porównywarkach cen pod kątem świąt zadeklarowało tylko 8% właścicieli e-sklepów.
W przypadku wyboru najskuteczniejszych narzędzi bezkonkurencyjny okazał się email marketing, na który głosowała aż 1/4 badanych. Dlatego też, aż 32% właścicieli e-sklepów zadeklarowało, że w okresie świątecznym wysyła znacznie więcej newlsetterów niż zazwyczaj.
Na drugim miejscu pod względem skuteczności znalazły się portale społecznościowe (21%), a ostatnie miejsce na podium przypadło działaniom SEO (16%).
Mimo, że kampanie banerowe są trzecim najczęściej wykorzystywanym narzędziem w kampaniach świątecznych, to na ich skuteczność liczy już tylko 8% badanych.
Najczęściej kampanie świąteczne opierają na rabatach i specjalnych promocjach (32%) oraz darmowej dostawie (20%). Mniej popularne są promocje ograniczone czasowo (17%), konkursy z nagrodami (10%) i schematy gratisowe, np. kup 2, a 3 otrzymasz gratis (10%).
Najczęściej promocje e-sklepów startują w drugiej połowie listopada lub na początku grudnia (40%), a kończą się wyprzedażą na początku nowego roku (33%).
W przypadku 82% e-sklepów adresatami promocji są zarówno nowi, jak i obecni klienci. A 55% stara się traktować stałych klientów wyjątkowo, dlatego przygotowuje dla nich specjalną ofertę świąteczną.
Ciągła popularyzacja poczty elektronicznej sprawia, że wysyłka newslettera jest jednym z najłatwiejszych i najtańszych sposobów na komunikację oferty promocyjnej i zachęcenia klienta do odwiedzenia sklepu internetowego. Cieszy również fakt, że większość przedstawicieli e-sklepów deklaruje tworzenie zróżnicowanej komunikacji dla stałych i obecnych klientów. Wskazuje to na rosnącą popularność narzędzi do segmentacji baz mailingowych oraz targetowania wysyłek – podsumował wyniki badania Maciej Ossowski, Dyrektor Działu Edukacji w Getresponse.
Wpisy promowane
- Zrównoważony rozwój w centrum uwagi. Efektywne utrzymanie czystości w zakładzie dzięki produktom firmy Mewa oferowanym z kompleksowym pakietem usług. Dostawca usług tekstylnych jakim jest firmaMewa zapewnia firmom zrównoważone i wydajne rozwiązania w zakresie czyszczenia przemysłowego. Zastosowanie czyściw wielokrotnego użytku ...
- Projektowanie aplikacji – z jakimi wyzwaniami spotykają się specjaliści?Wyzwaniem dla specjalistów IT jest konieczność tworzenia produktów z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii, w tym rozwiązań z zakresu machine learning i ...
Wydarzenia
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Duński sklep Coolshop wchodzi na polski rynekDuński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce, oferując szeroki asortyment produktów. W ofercie znajduje się ponad 45 tysięcy ...
- BaseLinker Index: Wzrost kondycji polskiego e-commerce we wrześniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy ...
- Shoper wzmacnia współpracę z AlsendoShoper, znany dostawca rozwiązań e-commerce na abonament w Polsce, zacieśnia współpracę z firmą Alsendo, specjalizującą się w logistyce dla sklepów ...
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.