Glamstorm.com: wirtualny stylista online

Opublikowano: 26 lipca 2013. Kategoria: Startupy. Tagi: ,

Debiutuje wirtualny stylista online – Glamstorm.com. Strona umożliwiać ma internautkom dobór ubrań, fryzury i makijażu na stworzonym indywidualnym modelu. Użytkowniczki mogą również kupować wybrane przez siebie ubrania i kosmetyki na stronach partnerów. 

Twórcą serwisu jest trójmiejska spółka Brainstorm, która otrzymała dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka wspierającego tworzenie nowych usług elektronicznych.

Glamstorm

Glamstorm.com oferuje odwiedzającym możliwość „przymierzania” ubrań na modelach będących odzwierciedleniem ich sylwetek. W sekcji „Przymierzalnia” użytkowniczki mogą stworzyć własne „wirtualne ja”, w oparciu o indywidualne parametry wzrostu, wymiarów oraz zdjęcie twarzy. Wirtualna modelka może być umieszczona w wybranej przez użytkowniczkę scenerii, jak miasto czy park. System dopasowujący ubrania do sylwetki, połączenie opcji przymierzania ubrań z fryzurami i makijażami w jednym miejscu i szeroka oferta produktów sprawiać mają, że Glamstorm.com jest „jedyną w swoim rodzaju wirtualną przymierzalnią i absolutną nowością w skali światowej” (jak przekonują twórcy).

W ofercie Glamstorm.com znajduje się ponad 4 tys. ubrań (np.: sukienek, bluzek, spodni, butów, torebek, biżuterii) i  ponad 160 marek. Użytkowniczki serwisu mogą „przymierzać” i tworzyć indywidualne stylizacje zarówno na bazie ubrań popularnych sieci odzieżowych, jak H&M czy Mango, oraz kreacji międzynarodowych projektantów, jak Marc Jacobs, Mint & Berry czy Versace. Każde ubranie posiada opis wraz z ceną i opcją „kup teraz”. Po jej wybraniu, użytkowniczka jest przenoszona na stronę jednego ze sklepów partnerskich.

Glamstorm.com pomaga także w dobraniu odpowiedniego do stylizacji makijażu. Korzystając z palety kolorów, użytkowniczka może wybierać odcienie szminek i konturówek, które najlepiej pasują do danego stroju. W tej chwili oferowane są produkty dwóch marek: GOSH oraz Lumene. W kolejnych tygodniach serwis wzbogacony ma zostać o nową ofertę kosmetyków kolorowych.

Twórców serwisu Glamstorm.com zainspirowała wirtualna przymierzalnia stworzona przez szwedzki Looklet.com.

Postanowiliśmy pójść krok dalej i stworzyć miejsce, w którym użytkowniczki będą mogły „realnie”, to znaczy na swoim wirtualnym modelu, „przymierzać” ubrania ulubionych projektantów i marek oraz dobierać do nich dodatki, fryzury i makijaż – mówi Ewelina Głogowska–Antoń z zarządu spółki Brainstorm.

Dawid ZarazińskiGlamstorm.com: wirtualny stylista online

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.