Kilka tygodni temu firma Google zapowiedziała, że walczyć będzie z farmami treści (ang. content farm) by polepszyć jakość wyników w swej wyszukiwarce. Ogłosiła właśnie, że zakończyła pierwszy etap tej walki wprowadzając aktualizację do algorytmu wyszukiwania.
Na oficjalnym blogu Google można przeczytać:
W ostatnich daniach uruchomiliśmy wielkie usprawnienie naszego algorytmu – to zmiana, która wpływa na 11,8 proc. zapytań – i chcemy powiedzieć wam co się dzieje. To aktualizacja, której zadaniem jest zmniejszenie pozycji stron o niskiej jakości – stron, które mają małą wartość dla użytkowników, kopiują treści z innych stron lub stron, które nie są po prostu zbyt pomocne.
Google dodaje, że w tym samym czasie pracuje nad polepszeniem pozycji wysokiej jakości stron: takich, które mają oryginalne treści, zwłaszcza dotyczące badań, zawierające raporty, szerokie analizy itp.
Część stron spadnie w rankingu, część wespnie się wyżej – wyjaśnia firma. Dodaje również, że aktualizacja algorytmu nie wykorzystuje danych przesłanych przez rozszerzenie dla przeglądarki Chrome, udostępnione w ubiegłbym tygodniu, które umożliwia blokowanie niewłaściwych stron. Google porównało jednak dane zebrane z wtyczki z tymi uzyskanymi po wprowadzeniu algorytmu i – jak przekonuje – są one zbliżone (zmieniła się pozycja 84 proc. zgłoszonych przez wtyczkę stron).
Jakie skutki wprowadzona zmiana może przynieść domenowym inwestorom? Pozytywne jeśli posiadane przez nich domeny rozwijane są w serwisy z ciekawymi, oryginalnymi treściami. Nieco gorzej może być z zaparkowanymi stronami i prostymi agregatami treści. Warto więc sprawdzić pozycje posiadanych przez siebie nazw.
Wpisy promowane
- Optymalne zarządzanie tekstyliami to lepsze planowanie i przejrzyste kosztyZarządzanie tekstyliami to m. in. także korzystanie z outsourcingu oferowanego przez profesjonalnego dostawcę usług tekstylnych. Użytkownik przede wszystkim pozbywa się ...
- Naklejki reklamowe z logo firmy: jak stworzyć spójny i rozpoznawalny wizerunek?Branding firmy to wartość niematerialna, która w dzisiejszych, mocno konkurencyjnych czasach nieoceniona. Każdy z nas zna marki, których nazwa od ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.