Firma Google dogadała się z francuskimi wydawcami prasy. Przekaże im 60 mln euro. Choć nie bezpośrednio.
Spór pomiędzy Google a francuskimi wydawcami trwał od połowy ubiegłego roku. Wydawcy zarzucali gigantowi, że czerpie zyski z linkowania do ich artykułów, którymi się z nimi nie dzieli. Żądali zadośćuczynienia w wysokości od 70 do 100 mln euro. Po serii prawnych potyczek przyszedł czas na kompromisowe rozwiązanie.
Eric Schmidt, szef Google, ogłosił szczegóły umowy, którą podpisał także prezydent Francji, Francois Hollande. Firma stworzy specjalny fundusz (Digital Publishing Innovation Fund) z budżetem 60 mln euro, który wspierać będzie cyfryzację francuskiej prasy. Zgodziła się również bliżej współpracować z wydawcami, oferując im swoje rozwiązania reklamowe.
Podobną umowę Google podpisała w grudniu ubiegłego roku z belgijskimi wydawcami.
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!