Google przedstawia geolokalizacyjny interfejs Hotpot

Opublikowano: 16 listopada 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Firma Google zaprezentowała wczesną wersję Hotpot, projektu geolokalizacyjnego, który wspierać ma odnajdywanie i ocenianie interesujących miejsc. Technologia wykorzystuje udostępniony w lipcu silnik Places.

Geolokalizacja jest bez wątpienia jednym z najważniejszych zagadnień współczesnego internetu. Widać to chociażby po popularności takich serwisów jak Foursquare, dostrzegają to również najwięksi gracze – jak Facebook czy Twitter. Największy kawałek tego tortu zjeść chce jednak Google.

Hotpot wykorzystuje dostępne już w Google Places oceny i recenzje miejsc nakładając je na bardziej osobisty interfejs. Nowa technologia ma sprawić, że pojawi się więcej opinii – Hotpot zlicza aktywność użytkownika (można stworzyć swój osobny profil), a pozytywne i negatywne oceny są zapamiętywane i wykorzystywane w silniku rekomendacji. Można również podejrzeć jakie oceny wystawili nasi znajomi.

Google przedstawia geolokalizacyjny interfejs Hotpot 1

Nowy serwis skierowany jest przede wszystkim do „przeciętnych” użytkowników, którzy nie poświęcają dużo czasu na wyszukiwanie informacji. Interfejs ma prezentować informacje w sposób świeży, wygodny i czytelny. Po wpisaniu interesującego zapytania internauta otrzyma listę najlepszych trafień, która wykorzystuje również historię jego poprzednich wyszukiwań.

Google przedstawia geolokalizacyjny interfejs Hotpot 2

Hotpot nie jest obecnie dostępny w polskiej wersji językowej. Wersję angielską znaleźć można pod tym adresem. Warto dodać, że Hotpot dostępny jest również w postaci aplikacji dla mobilnych systemów Android. Wkrótce ma pojawić się wersja na iOS.

Dawid ZarazińskiGoogle przedstawia geolokalizacyjny interfejs Hotpot

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.