Google udostępnia Places API

Opublikowano: 30 lipca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Firma Google udostępniła Places API. Nowa technologia ma umożliwiać twórcom aplikacji wykorzystywanie mechanizmu „meldowania się” w różnych miejscach, który dzięki takim serwisom jak Foursquare, staje się jednym z najbardziej „gorących” internetowych tematów. API zintegrowane jest z Mapami oraz platformą AdSense.

Tworzenie danych za pomocą Places API ma być proste jak posługiwanie się Mapami Google. Firma ma nadzieję, że posłuży jako technologiczna podstawa do stworzenia wielu interesujących – głównie mobilnych – aplikacji wykorzystujących mechanizm lokalizacji. Jest też haczyk – takie aplikacje będą musiały być zintegrowane z reklamową platformą Adsense.

Google zapowiadało Places już w kwietniu. Wydawało się wtedy, że technologia rozwinie się w stronę konsumenckich recenzji lokalnych biznesów. Pojawił się jednak produkt o wiele większym potencjale. Przykłady? Pizzeria, która wprowadza zasięg swojego działania w Google, a informacja ta staje się dostępna dla wszystkich serwisów korzystających z API. Ale to nie wszystko; zobaczymy prawdopodobne – podobnie jak w przypadku Map Google – dziesiątki zastosowań tej technologii, na które wcześniej byśmy nie wpadli.

Google udostępnia Places API 1

Samo Google zaprezentowało również przykład – widget Nearby Places, który może pokazać użytkownikom miejsca w ich najbliższej okolicy. Internauta może wybrać dowolne (zobaczy takie informacje jak adres, telefon, czy adres strony internetowe), które przez aplikację wykorzystującą API może zostać oznaczone jako „odwiedzone”, otagowane itd.

Skupimy się początkowo na aplikacjach typu check-in. To aplikacje, które mogą już teraz świetnie wykorzystywać API i jesteśmy podekscytowani pracą z twórcami aplikacji ponieważ możemy rozumieć ich potrzeby i zapewniać im najlepsze z możliwych rozwiązańnapisał Thor Mitchell, szef projektu.

Wspomnieliśmy o integracji z platformą reklamową korporacji z Mountain View. By móc wykorzystywać potencjał Places API należy podać kod wydawcy AdSense. Nie ma się jednak co dziwić – Google chce na swoim pomyśle zarobić.

Popularność technologii lokalizacyjnych jest coraz większa. Places API może być więc kolejnym hitem ze stajni Google.

Dawid ZarazińskiGoogle udostępnia Places API

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.