Google pod lupą za słowa związane ze znakami handlowymi

Amerykański sąd apelacyjny oświadczył, że używanie w ramach platformy Google AdWords słów wprost odnoszących się do znaków handlowych jest, zgodnie z prawem federalnym, wykorzystywaniem w celach komercyjnych.

Google zostało pozwane przez firmę Rescuecom, zajmującą się naprawą komputerów. Powodem sprawy było umożliwienie konkurentom firmy wyświetlania swoich reklam w momencie kiedy użytkowników wpisał w pole wyszukiwania wyrażenie Rescuecom.

Tea Limited
Creative Commons License photo credit: EVERYDAYLIFEMODERN

Sąd pierwszej instancji oddalił sprawę przed procesem bazując na przekonaniu, że umożliwienie podejmowania takich działań nie pogwałca prawa odnoszącego się do znaków handlowych ponieważ nie jest wykorzystywane w celach komercyjnych.

Sędzia Pierre Leval, autor apelacji, nie podzielił tego przekonania. Skierował sprawę do ponownego rozpatrzenia tłumacząc, że reklamy w wyszukiwarce mogą potencjalnie wprowadzać konsumentów w błąd.

Jak dotąd Google i Yahoo skutecznie broniły się w podobnych sporach. Może się jednak okazać, że ta sprawa będzie przełomowa.

Z treścią decyzji można zapoznać się w tym miejscu.

Za: TheDomains

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top