Firma Google umożliwiła internautom blokowanie stron z wyników wyszukiwania – bez potrzeby instalowania dodatkowych wtyczek do przeglądarki. Blokady użytkowników nie będą brane pod uwagę w ogólnym rankingu stron. Na razie.
Kiedy użytkownicy wyszukiwać będą dowolnych treści w Google, przy linkach znajdą opcję zablokowania wyników z danej strony. Przy kolejnych poszukiwaniach strony te nie będą uwzględniane. Aby jednak w pełni cieszyć się z tej opcji należy być zalogowanym na swoim koncie Google.
Jeśli użytkownicy zablokowali dostęp do pewnych stron informacja o tym zostanie im wyświetlona na dole strony z wynikami. Wyświetlony zostanie także link, pod którym zarządzać można blokadami.
Dodaliśmy taką możliwość ponieważ wierzymy, że umożliwienie kontroli nad wynikami zapewni bardziej spersonalizowane i przyjemne doświadczenie z Google – poinformowała firma. Zapowiedziała jednocześnie, że lista zablokowanych przez użytkowników stron nie będzie brana pod uwagę w opracowywaniu ogólnego rankingu stron. Nie wykluczone jednak, że może stać się tak w przyszłości.
Opcja blokowania treści dostępna jest w angielskiej wersji wyszukiwarki dla użytkowników przeglądarek Chrome 9+, Firefox 3.5+ oraz IE8+. Z czasem pojawiać ma się w kolejnych wersjach językowych wyszukiwarki.
Umożliwienie blokowania stron jest kolejnym etapem walki z tzw. farmami treści. Pod koniec lutego firma Google ogłosiła, że zakończyła pierwszy etap tej walki wprowadzając aktualizację do algorytmu wyszukiwania. Wpłynęła ona na prawie 12 proc. zapytań. Firma zapowiedziała jednocześnie, że pracuje nad polepszeniem pozycji wysokiej jakości stron: takich, które mają oryginalne treści, zwłaszcza dotyczące badań, zawierające raporty, szerokie analizy itp.
Czy możliwość zablokowania stron to dobra wiadomość? Może być dla konkretnych użytkowników. Szereg wątpliwości budzi jednak możliwość uwzględnienia blokad w ogólnym rankingu stron. Czy nie będziemy świadkami wykorzystywania funkcji do blokowania stron konkurencji?
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.