Google przejmuje reklamowy startup Admeld

Opublikowano: 10 czerwca 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Firma Google przejęła reklamowy startup Admeld za 400 mln dolarów, donosi TechCrunch. Czy to znak, że Google planuje wzmocnić własne platformy reklamowe?

Admeld uruchomiony został w 2007 roku. Jego celem jest dostarczanie usług optymalizacji reklamowej dla internetowych wydawców. Przygotowane przez serwis narzędzia pozwalają na korzystanie z setek sieci reklamowych, platform wymiany reklam i innych tego typu miejsc – w celu wyboru najbardziej efektywnych rozwiązań.

Google przejmuje reklamowy startup Admeld 1Jeśli doniesienie o przejęciu się potwierdzi, może to być sygnał, że Google planuje wzmocnić własne platformy – takie jak AdWords, DoubleClick czy Analytics. Nie bez znaczenia jest również zespół nowojorskiego startupu, na czele którego od 2009 stoi były szef MySpace, Michael Barrett.

Admeld pozyskała do tej pory 30 mln dolarów finansowania. Wśród inwestorów znaleźli się m.in. Norwest Venture Partners, Time Warner Investments, Spark Capital oraz Foundry Group.

Google i Admeld nie potwierdziły jeszcze transakcji.

Dawid ZarazińskiGoogle przejmuje reklamowy startup Admeld

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.