Firma Google usunęła ponad 11 mln stron w domenie .CO.CC ze swojej wyszukiwarki. Powodem decyzji ma być fakt, że większość z nich zawiera treści niebezpieczne dla internautów.
Jak donosi The Register, Google usunęła z wyszukiwarki ponad 11 mln stron z rozszerzeniem .CO.CC. Końcówka ta nie jest oficjalnie wspieranym wariantem ccTLD Wysp Kokosowych – tak jak w przypadku .CO.UK czy .COM.PL. Oferowana jest przez koreańską firmę, do której należy domena .CO.CC.
Google zakwalifikowała firmę jako „freehost”, czyli podmiot, który pozwala każdemu zarejestrować własną subdomenę (tak jak np. w ramach wordpress.com, blox.pl itp.).
Jeśli zauważymy, że bardzo duża część stron z danego freehosta zawiera treści spamowe lub niskiej jakości, dajemy sobie możliwość podjęcia działań wobec całego freehosta – przypomniał Matt Cutts z Google.
Firma poinformowała, że „w celu ochrony użytkowników zmodyfikowała ostatnio systemy badające malware by wykrywać usługi subdomenowe, które są nadużywane”. W pewnych – najbardziej poważnych – przypadkach systemy te mogą oznaczyć całe platformy, nie tylko poszczególne domeny.
Według branżowego raportu domeny z końcówką .CC odpowiadały za prawie 5 tys. ataków phishingowych w drugiej połowie 2010 roku. To prawie dwa razy więcej niż jakiekolwiek inne rozszerzenie. Większość z nich dotyczyła końcówki .CO.CC.
Co ciekawe, koreańska firma oferuje pojedyncze subdomeny za darmo. Daje jednak możliwość pakietowej rejestracji 15 tys. nazw za tysiąc dolarów (ok. siedem centów za domenę). Firma przekonuje, że 5,7 mln użytkowników zarejestrowało u niej 11,3 mln domen. Jeśli to prawda, to .CO.CC jest jednym z największych rozszerzeń na świecie.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.