Firma Google przedstawiła swoje wyniki finansowe za trzeci kwartał. Korporacja rozwija się szybciej niż przewidywali analitycy; stara się również szukać nowych dróg zarabiania pieniędzy.
Wśród danych finansowych za trzeci kwartał br. na szczególną uwagę zasługuje:
- wzrost obrotów o 23 proc., do 7,3 mld dolarów z 5,94 mld dolarów w analogicznym okresie ubiegłego roku;
- wzrost dochodu netto o 18 proc. do prawie 2,2 mld dolarów;
- 7,64 dolara dochodu z akcji (wobec przewidywań analityków na poziomie 6,69 dolara);
- przychody netto, do których nie włącza się prowizji płaconej partnerom reklamowym wyniosły 5,48 mld dolarów, w porównaniu do 4,38 mld dolarów w analogicznym okresie 2009 roku;
- zatrudnienie 1 526 osób w tym kwartale – łączna liczba pracowników firmy to obecnie 23 331 osób;
- 33 mld dolarów gotówki jaką dysponuje Google.
Podczas konferencji, na której prezentowano powyższe dane poruszono również kwestię sytuacji rynku reklamy online. I choć rynek płatnych linków Google notuje ogromny, 16 proc. wzrost rok do roku (o 4 proc. w odniesieniu do drugiego kwartału tego roku) to firma chce skupić swoje wysiłki na reklamach typu display oraz nowych projektach. Nie-tekstowe reklamy (głównie za pośrednictwem DoubleClick i YouTube) mają przynieść w tym roku 2,5 mld dolarów zarobku. Co więcej, reklamy prezentowane na urządzeniach mobilnych mają pozwolić Google zarobić w tym roku aż miliard dolarów.
Wśród nowych projektów, na których Google chce skupić swoją uwagę wymienia się przede wszystkim Google TV, projekt „uniternetowienia” telewizorów. Choć obecnie nie przewiduje on działań stricte reklamowych, docelowo ma pomóc wypracować firmie silną pozycję na rynku reklamy telewizyjnej. Inne działania, istotne dla finansowej pozycji korporacji to system Android, przeglądarka i system operacyjny Chrome, czy… samoprowadzące się samochody.
Po ogłoszeniu informacji finansowych wartość akcji Google skoczyła prawie o 50 dolarów – do poziomu 590 dolarów.
Pełne wyniki znaleźć można pod tym adresem.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.