Google Zeitgeist 2010: chatroulette, Beiber i farmerzy

Opublikowano: 10 grudnia 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Firma Google opublikowała Zeitgeist 2010, najnowszą edycję corocznego raportu prezentującego najpopularniejsze frazy wyszukiwane przez internautów. Na świecie królowało „chatroulette”, w Polsce – „nasza klasa” i nazwy gier przeglądarkowych.

Google analizuje miliardy zapytań, które zadawane są ich wyszukiwarce. Wśród wyrażeń zyskujących największą popularność w bieżącym roku znalazły się m.in. „Chatroulette”, „iPad” oraz „Justin Bieber”. Popularne były również „Twitter”, „Facebook”.

Google Zeitgeist 2010: chatroulette, Beiber i farmerzy 1Internauci często interesowali się w mijającym roku także takimi zagadnieniami jak „świńska grypa” (ang. swine flu), saga książkowo-filmowa „Zmierzch” (ang. Twilight) czy artystami – „Susan Boyle” czy „Michael Jackson”.

W kategorii elektroniki użytkowej wybrał „iPad”. Na kolejnych miejscach uplasowały się „iPhone 4”, „Nokia 5530”, „HTC EVO 4G” oraz „Nokia N900”.

W kategorii wiadomości na aktualne tematy wygrywało „Haiti” (za sprawą tragicznego trzęsienia ziemi). Użytkownicy równie chętnie poszukiwali informacji na temat tureckiego klubu „Besiktas”, „Chile” czy wycieku ropy naftowej w Zatoce Meksykańskiej.

W Polsce pierwsze miejsce zajęło wyrażenie „nasza klasa”. Na kolejnych uplasowały się „gry”, „allegro”, „youtube” oraz „onet”. Najszybciej na popularności zyskują zaś: „farmerama” (wirtualna gra, w której prowadzimy farmę), „komixxy” (serwis humorystyczny), „grepolis” oraz „wolni farmerzy” (gry przeglądarkowe).

Więcej informacji na temat raportu znaleźć można pod tym adresem.

Dawid ZarazińskiGoogle Zeitgeist 2010: chatroulette, Beiber i farmerzy

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.