Już 22 listopada ma odbyć się spotkanie nazwane „YouTube Live!”. Miało to być tradycyjne już spotkanie dla osób związanych z firmą. Może okazać się jednak, że wydarzenie to będzie jednocześnie pretekstem do uruchomienia platformy która pozwoli YouTube uruchomić własny wideo serwis oparty na przekazach na żywo.
Oficjalna wersja jest taka, że YouTube pracuje z jedną z zewnętrznych firm by transmitować spotkanie, co nie oznacza ogłoszenia jakiegoś nowego produktu. Ale źródła Silicon Alley Insider twierdzą, że przyjrzały się projektom czegoś nowego i nawet jeśli nie zostanie to ogłoszone 22 listopada (co miałoby sens zważywszy na charakter spotkania), to stanie się to wkrótce. Nowy serwis miałby przypominać Ustream, Justin.TV, czy Mogulus.
Plotki na temat transmisji „live” pojawiały się już od jakiegoś czasu. Trudno się dziwić, że najpopularniejszy serwis sieciowego wideo chce zdominować inne, niezajmowane przez siebie przestrzenie. Steve Chen, współzałożyciel YouTube twierdził, że taki prace nad takim projektem trwały przez jakiś czas na początku tego roku, ale zostały wstrzymane ze względu na bardzo wysokie koszty. Źródło w Google (właściciel serwisu) przyznało już wcześniej, że jeśli 10 proc. użytkowników YouTube będzie korzystać z nowej funkcjonalności, koszty przepustowości łącz wzrosną o 20-25 proc. Nie bez echa musiało przejść także zamknięcie podobnego serwisu przez Yahoo!
Problemem może okazać się także spieniężenie pomysłu. Istnieje możliwość, że przekazywanie na żywo treści będzie dostępne jedynie dla premium-użytkowników, czyli płacących YouTube. Pamiętajmy jednak Google unika takich rozwiązań w większości swoich produktów.
Jeśli jednak prawdą okażą się te plotki wcale by mnie to nie zdziwiło. Owszem, to o wiele bardziej wymagający kawałek chleba niż dotychczasowa działalność YouTube, ale nie wydaje mi się, że z tego powodu zrezygnuje z próby ugrania kawałka na tym torcie.
Za: VentureBeat, SiliconAlleyInsider
admagazine.pl
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.