Jak wynika z badań przeprowadzonych przez organizację Inside Network w połowie 2010 roku, co miesiąc w Stanach Zjednoczonych za towary cyfrowe płaci ponad 12 mln użytkowników.
W poniższym zestawieniu przedstawiono rozkład miesięcznych wydatków graczy na walutę wirtualną w poszczególnych kategoriach gier:
- gry MMO: 19 proc. poniżej 10 dolarów, 54 proc. wydaje 10-50 dolarów, 27 proc. ponad 50 dolarów;
- inne gry społecznościowe: 33 proc. poniżej 10 dolarów, 58 proc. wydaje 10-50 dolarów, 9 proc. ponad 50 dolarów;
- gry rekreacyjne online: 29 proc. poniżej 10 dolarów, 49 proc. wydaje 10-50 dolarów, 22 proc. ponad 50 dolarów.
Jeśli chodzi o czas przeznaczany na granie, osoby grające w MMO spędzają na grze 22 godziny w tygodniu, przy czym codziennie grywa 40 proc. z nich; użytkownicy innych gier społecznościowych grają w nie przez 16 godzin na tydzień, przy czym codziennie grywa 56 proc. z nich; zaś gracze rekreacyjni przeznaczają na grę 8 godzin w tygodniu, przy czym codziennie zasiada ich do gry 34 proc. Spośród grających w gry MMO aż 77 proc. to mężczyźni, podczas gdy wśród użytkowników innych gier społecznościowych i rekreacyjnych dominują kobiety (59 proc.).
W chwili uruchomienia usług PayPal dla towarów cyfrowych firma opisywała ich użycie jako internetowy odpowiednik wrzucania monety do automatu z kawą. Równie uprawnione byłoby też zapewne porównanie z wrzucaniem monety lub żetonu do automatu z grą elektroniczną w salonie gier.
Branża elektronicznych gier internetowych przeciera szlaki innym, gdy chodzi o sprzedaż i zamianę w zyski treści cyfrowych. Swoje modele działalności w handlu towarami cyfrowymi testują i doskonalą takie serwisy jak FT.com, Facebook czy News International.
Poniżej dołączamy również ciekawą infografikę odpowiadającą na pytanie: kto gra i kto płaci w grach online.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.