Gracze chętnie płacą za towary cyfrowe [infografika]

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez organizację Inside Network w połowie 2010 roku, co miesiąc w Stanach Zjednoczonych za towary cyfrowe płaci ponad 12 mln użytkowników.

W poniższym zestawieniu przedstawiono rozkład miesięcznych wydatków graczy na walutę wirtualną w poszczególnych kategoriach gier:

  • gry MMO: 19 proc. poniżej 10 dolarów, 54 proc. wydaje 10-50 dolarów, 27 proc. ponad 50 dolarów;
  • inne gry społecznościowe: 33 proc. poniżej 10 dolarów, 58 proc. wydaje 10-50 dolarów, 9 proc. ponad 50 dolarów;
  • gry rekreacyjne online: 29 proc. poniżej 10 dolarów, 49 proc. wydaje 10-50 dolarów, 22 proc. ponad 50 dolarów.

Jeśli chodzi o czas przeznaczany na granie, osoby grające w MMO spędzają na grze 22 godziny w tygodniu, przy czym codziennie grywa 40 proc. z nich; użytkownicy innych gier społecznościowych grają w nie przez 16 godzin na tydzień, przy czym codziennie grywa 56 proc. z nich; zaś gracze rekreacyjni przeznaczają na grę 8 godzin w tygodniu, przy czym codziennie zasiada ich do gry 34 proc. Spośród grających w gry MMO aż 77 proc. to mężczyźni, podczas gdy wśród użytkowników innych gier społecznościowych i rekreacyjnych dominują kobiety (59 proc.).

W chwili uruchomienia usług PayPal dla towarów cyfrowych firma opisywała ich użycie jako internetowy odpowiednik wrzucania monety do automatu z kawą. Równie uprawnione byłoby też zapewne porównanie z wrzucaniem monety lub żetonu do automatu z grą elektroniczną w salonie gier.

Branża elektronicznych gier internetowych przeciera szlaki innym, gdy chodzi o sprzedaż i zamianę w zyski treści cyfrowych. Swoje modele działalności w handlu towarami cyfrowymi testują i doskonalą takie serwisy jak FT.com, Facebook czy News International.

Poniżej dołączamy również ciekawą infografikę odpowiadającą na pytanie: kto gra i kto płaci w grach online.

Gracze chętnie płacą za towary cyfrowe [infografika] 1

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top