Gracze to najbardziej wpływowa grupa użytkowników sieci

Opublikowano: 31 października 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Boom na rozrywkę komputerową i konsolową doprowadził do znacznego zwiększenia się liczby graczy. Ipsos MediaCT przeprowadził badanie, z którego wynikło, że to bardzo wpływowa grupa użytkowników sieci.

39% ankietowanych stwierdziło, że doradza swoim znajomym i rodzinie w zakresie kupna sprzętu komputerowego czy gadżetów. Robi tak tylko 21% osób, które nie mają styczności z elektroniczną rozrywką. 37% graczy informuje przyjaciół o nowościach filmowych, muzycznych czy telewizyjnych. Robi tak tylko 22% pozostałych osób.

Najbardziej zaawansowaną grupą badanych byli mężczyźni między 20. a 30. rokiem życia, często pozostający poza stałymi związkami, ale posiadający wielu znajomych. To tacy gracze mają największy wpływ na otoczenie. Najsłabsza jest pozycja początkujących miłośników aplikacji typu Flash.

Gracze to najbardziej wpływowa grupa użytkowników sieci 1

Wszyscy bez wyjątku gracze są mniej lub bardziej zaawansowanymi użytkownikami sieci, korzystają z licznych serwisów internetowych, lubią sieciowe wideo. To właśnie ten ostatni kanał – zdaniem ekspertów – jest najskuteczniejszym narzędziem umożliwiającym dotarcie do grupy docelowej. Dlatego eMarketer przewiduje wzrost wydatków na oparty na klipach multimedialnych in-game advertising.

Gracze to najbardziej wpływowa grupa użytkowników sieci 2

Źródło: eMarketer

Wojtek WowraGracze to najbardziej wpływowa grupa użytkowników sieci

Podziel się!

O autorze

wojtek