Groupon tłumaczy się z reklamy Super Bowl

Opublikowano: 8 lutego 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Platforma zakupów grupowych Groupon tłumaczy się z kontrowersyjnej reklamy wyświetlonej przy okazji rozgrywek Super Bowl. Nie trywializujemy kwestii Tybetu – przekonuje szef serwisu.

Reklamy Groupon pojawiły się przy okazji Super Bowl po raz pierwszy. Wystąpili w nich znani aktorzy: Cuba Gooding, Jr. oraz Elizabeth Hurley. Szczególnie kontrowersyjna okazała się jednak reklama z Timothy Hutton’em, która wzbudziła lawinę krytyki w serwisach społecznościowych. Prezentujemy ją poniżej:

http://www.youtube.com/watch?v=vXGYK1eP_wo

Na firmowym blogu założyciel i szef Groupon Andrew Mason próbuje wytłumaczyć pomysł na kampanię reklamową. Przekonuje między innymi, że pomimo kontrowersji, jego firma traktuje tematy takie jak ochrona środowiska czy prawa Tybetu bardzo poważnie przekazując na te cele spore datki i zachęcając do tego samego swoich użytkowników. Szef Groupona mówi także, że kampania miała auto-ironiczny posmak, a błędem mogło być nie pokierowanie widzów na stronę z reklamami, gdzie złożyć moją dotację dla organizacji charytatywnych.

Nigdy nie puścilibyśmy reklam, które trywializowałaby te kwestie – nawet jeśli nie traktowalibyśmy ich tak poważnie jak w rzeczywistości robimy, to jakiego rodzaju firmą byśmy się okazali będąc tak antagonistyczni? – pyta Mason.

Nawet jeśli twórcom reklamy zabrakło dobrego smaku to sukces został osiągnięty: o firmie mówi się dużo. Czy ma znaczenie, że nie zawsze pozytywnie?

Dawid ZarazińskiGroupon tłumaczy się z reklamy Super Bowl

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.