Gry komputerowe dla kobiet coraz popularniejsze

Specjaliści od reklamy promujący produkty dla dziewczyn i kobiet zacierają ręce. Gry komputerowe i konsolowe przestają być domeną mężczyzn – pisze serwis eMarketer.

Między sierpniem 2007 a sierpniem 2008 liczba miłośniczek gier zwiększyła się o 27%. Taki skok odnotowały amerykańskie serwisy poświęcone elektronicznej rozrywce. Łącznie odwiedziło je 43 miliony pań. Największy wzrost odnotowano w kategoriach wiekowych 12-24 lata i (co jest pewnym zaskoczeniem) 55-64 lata.

Szczegółowe informacje w tabeli:

Gry komputerowe dla kobiet coraz popularniejsze 1

Według firmy badawczej comScore te dane to przede wszystkim skutek wzrostu popularności trendu casual gaming – głównie interaktywnych stron poświęconych modzie oraz wirtualnych światów takich jak Neopets czy Gaia Online. Starsze pokolenie odkryło nową formę rozrywki dzięki układom partnerskim z bardziej „klasycznymi” witrynami WWW.

Z kolei Pew Internet & American Life Project przebadał dziewczynki w wieku 12-17 lat pod kątem ulubionych rodzajów gier. Okazało się, że 87% ankietowanych nastolatek korzysta z tytułów typu puzzle, 71% kocha wyścigi, 55% produkcje sportowe, tyle samo strategie. Wirtualne światy nadal lubi tylko 10%. Szczegółowe dane w tabeli:

Gry komputerowe dla kobiet coraz popularniejsze 2

Źródło: eMarketer

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top