Hakerzy poluja na dane bankowe klientow iTunes

Popularny serwis Apple, z którego korzystają miliony użytkowników i przesyłają każdego dnia na platformę swoje dane bankowe, stał się obiektem ataku hakerów szukających poufnych danych bankowych. Rozsyłany e-mail to fałszywy rachunek za zakup, którego użytkownik nie dokonał.

Klienci serwisu iTunes otrzymują zręcznie przygotowany e-mail informujący o dokonaniu drogiego zakupu. Zaniepokojony e-mailem użytkownik, który nie dokonał takiego zakupu, chce jak najszybciej rozwiązać problem, klikając w link podany w wiadomości.

Jednak po kliknięciu w link, internauta proszony jest o pobranie fałszywego czytnika plików PDF. Po instalacji program przekierowuje na zainfekowane strony (głównie rosyjskie), zawierające m.in. trojany bankowe i inne złośliwe kody kradnące osobiste dane użytkownika.
Hakerzy poluja na dane bankowe klientow iTunes 1
„Phishing to nic nowego” – mówi Luis Corrons, dyrektor techniczny PandaLabs, „To, co nas nie przestaje zaskakiwać, to fakt, że techniki oszukiwania ofiar są wciąż tak proste. Choć muszę przyznać, iż wygląd i zawartość wiadomości są często bardzo dobrze przygotowane i pewnie dlatego tak łatwo wpaść w pułapkę. Kiedy korzystamy z takich platform jak iTunes i otrzymujemy tego rodzaju powiadomienia, absolutnie nie powinniśmy wchodzić na stronę przez e-mail, tylko przez samą platformę. Stan konta możemy sprawdzić w czasie rzeczywistym z samego konta. W ten sposób przekonalibyśmy się, że jest to próba ataku phishingowego”.

Jeśli sądzisz, że mogłeś paść ofiarą ataku najlepiej dokładnie przeskanować komputer w celu wyszukania ewentualnych aktywnych zagrożeń. Jeśli na twoim komputerze nie ma oprogramowania antywirusowego, możesz skorzystać z bezpłatnego programu Panda Cloud Antivirus, dostępnego do pobrania ze strony: http://www.cloudantivirus.com/pl.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top