Hipsterska wojna: Twitter wprowadza filtry zdjęć [wideo]

Opublikowano: 11 grudnia 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Twitter wprowadza możliwość edytowania dodawanych zdjęć. To kolejna odsłona „wojny na filtry”, jaką prowadzą ze sobą serwisy społecznościowe.

Możliwość dodawania filtrów do zdjęć pojawiła się w oficjalnych aplikacjach Twittera przeznaczonych dla systemów iOS i Android. Wykorzystywać można osiem przygotowanych filtrów: Vignette, Black & White, Warm, Cool, Vintage, Cinematic, Happy oraz Gritty. Zdjęcia można publikować w oryginalnym rozmiarze lub przyciąć w kwadrat. Jest także opcja automatycznej poprawki parametrów takich jak balans bieli czy kolory.

Hipsterska wojna: Twitter wprowadza filtry zdjęć [wideo] 1

Zapowiedź tego, że Twitter doda możliwość nakładania filtrów pojawiła się nieoficjalnie w ubiegły weekend. Opcja udostępniona miała zostać do końca roku – jak widać serwis zadziałał o wiele szybciej. Może to wynikać m.in. z wymiany ciosów z popularnym Instagramem, przejętym przez Facebooka za miliard dolarów – kilka dni temu zdjęcia ze społecznościowego serwisu fotograficznego przestały się wyświetlać w twitterowych profilach.

http://www.youtube.com/watch?v=2giNzaZunqE&feature=player_embedded

Co jeszcze przygotowuje Twitter dla swoich użytkowników? Coraz częściej pojawiają się spekulacje, że serwis uruchomi własną usługę wideo. Głosy takie nasiliły się zwłaszcza po październikowym przejęciu startupu wideo Vine. W ten sposób Twitter stać się może czymś więcej niż serwisem umożliwiającym wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych; może być projektem oferującym w pełni multimedialne doświadczenie.

Dawid ZarazińskiHipsterska wojna: Twitter wprowadza filtry zdjęć [wideo]

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.