Firma home.pl, dostawca usług internetowych, rozbudowuje swoje dotychczasowe łącza internetowe i uruchomia nowe połączenie o przepustowości 10 Gb/s do jednego z największych światowych operatorów sieci poziomu Tier 1 – firmy Level3.
home.pl od lat obserwowało zmiany w charakterze ruchu internetowego i rosnące obciążenie sieci szkieletowych. Ruch w godzinach szczytu osiągał nawet 3 Gb/s, zmieniała się też struktura obciążenia – w coraz mniejszym stopniu ruch generowany był na styku z siecią Telekomunikacji Polskiej, w coraz większym stopniu był to ruch peeringowy, czyli wymiana pomiędzy firmami – uczestnikami punków węzłowych. Rosło też znaczenie ruchu generowanego przez abonentów telewizji kablowych – szczególnie Aster, Vectry i UPC.
Pierwszym etapem rozbudowy połączeń, z których korzysta home.pl, była wymiana istniejących już łączy do GTS Energis, odpowiedzialnych głównie za ruch do polskiej sieci. Ich przepustowość została powiększona dziesięciokrotnie – do 10 Gb/s. W takim samym stopniu rozbudowano łącze do najważniejszego polskiego punktu wymiany ruchu PLIX, w którym uczestniczy już ponad 130 firm. Wprowadzone zmiany w obrębie połączeń z polskim Internetem sprawiły, że czas dostępu do serwerów home.pl z dowolnej sieci w kraju w nie powinien przekraczać 10 milisekund.
Końcowym etapem rozbudowy sieciowych połączeń home.pl było uruchomienie łącza do firmy Level3 – jednego z największych operatorów sieci Tier 1, czyli takich, którzy mają dostęp do każdej innej sieci w Internecie bez konieczności płacenia za umowy tranzytowe. Nowe łącze o przepustowości 10 Gb/s obsługuje już cały ruch z zagranicą i zapewnia krótszą ścieżkę dla danych z serwerów home.pl niż ta, którą dysponuje samo GTS Energis. Co więcej, pozwala ono na skuteczną obsługę nagłego zapotrzebowania na ruch – jest to szczególnie ważne podczas uruchamiania kampanii reklamowych czy okresowych promocji w Sieci.
„Możemy zagwarantować osobom oraz przedsiębiorstwom, które wykupiły u nas serwery wirtualne i dedykowane, że ich serwisy internetowe są dostępne z każdego miejsca w Polsce i na świecie z większą szybkością niż do tej pory” – wyjaśnił Grzegorz Barcicki, dyrektor techniczny home.pl. „Posiadane przez nas rezerwy sprawiają, że możemy obsłużyć zarówno ich liniowy rozwój, jak i nagłe skoki popularności. To zapewnia stabilność biznesową – tak ważną obecnie w planowaniu działań w Internecie” – dodał Grzegorz Barcicki.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.