Hewlett-Packard nie wycofa się z produkcji komputerów osobistych. Decyzja miała zostać podjęta po ocenie biznesowych alternatyw. HP uznała, że zbyt dużo ma do stracenia decydując się na taki krok.
Meg Whitman, która we wrześniu zastąpiła Leo Apothekera na stanowisku szefa HP, zdecydowała, że mimo wcześniejszych zapowiedzi firma nie zamknie działu komputerów osobistych – łącznie z zespołem sprzedażowym.
HP obiektywnie oceniła strategiczny, finansowy oraz operacyjny wpływ wydzielenia PSG (Personal Systems Group – działu komputerów osobistych). Jest jasne po naszych analizach, że pozostawienie PSG wewnątrz HP jest dobre dla klientów i partnerów, udziałowców i pracowników – ogłosiła Meg Whitman. Wydzielenie lub zamknięcie oddziału komputerów osobistych kosztowałoby firmę 1,5 mld dolarów jednorazowo oraz ok. miliard dolarów rocznie, dodała Whitman.
W sierpniu HP ogłosiła przejęcie brytyjskiej firmy Autonomy Corp. za 10,3 mld dolarów, zamknięcie projektu WebOS oraz prawdopodobne wycofanie z produkcji komputerów osobistych. Decyzja o niewycofywaniu się z działu PC oznacza kontynuację działań HP i wydaje się najbardziej pragmatyczną decyzję, jaką można było podjąć.
Komentatorzy stawiają jednak pytanie: co z WebOS? Czy ten projekt rzeczywiście powinien zostać zamknięty po kiepskich wynikach sprzedażowy tabletu TouchPad? Whitman przyznała, że to problem, który musi zostać rozwiązany: czy definitywnie pożegnać się z projektem, czy może zaproponować klientom urządzenia z nową wersją tego systemu?
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
PM Showcase Day
09.05.2025
E-Commerce Connect
20.05.2025 - 21.05.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Panasonic Connect Europe: 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z GenAIW ostatnim raporcie opublikowanym przez Panasonic Connect Europe, ujawniono, że 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) ...
- Brandly360 prezentuje e-book o dynamic pricing w e-commerceBrandly360, firma zajmująca się analizą rynku e-commerce, wprowadza na rynek e-book „Dynamic Pricing w e-commerce. Kompleksowy przewodnik”. Publikacja ta stanowi ...
- Comperia: Przychody 49,6 mln zł i rozwój e-commerce w 2024 rokuGrupa Comperia.pl SA opublikowała sprawozdanie finansowe za 2024 rok, które pokazuje znaczący wzrost przychodów oraz pozytywne wyniki w różnych segmentach ...
- Emil Walczak nowym dyrektorem BaseLinker w PolsceBaseLinker, dostawca systemu operacyjnego dla branży e-commerce, poinformował, że Emil Walczak objął stanowisko dyrektora generalnego na Polskę. Jako manager z ...