Hewlett-Packard nie wycofa się z produkcji komputerów osobistych. Decyzja miała zostać podjęta po ocenie biznesowych alternatyw. HP uznała, że zbyt dużo ma do stracenia decydując się na taki krok.
Meg Whitman, która we wrześniu zastąpiła Leo Apothekera na stanowisku szefa HP, zdecydowała, że mimo wcześniejszych zapowiedzi firma nie zamknie działu komputerów osobistych – łącznie z zespołem sprzedażowym.
HP obiektywnie oceniła strategiczny, finansowy oraz operacyjny wpływ wydzielenia PSG (Personal Systems Group – działu komputerów osobistych). Jest jasne po naszych analizach, że pozostawienie PSG wewnątrz HP jest dobre dla klientów i partnerów, udziałowców i pracowników – ogłosiła Meg Whitman. Wydzielenie lub zamknięcie oddziału komputerów osobistych kosztowałoby firmę 1,5 mld dolarów jednorazowo oraz ok. miliard dolarów rocznie, dodała Whitman.
W sierpniu HP ogłosiła przejęcie brytyjskiej firmy Autonomy Corp. za 10,3 mld dolarów, zamknięcie projektu WebOS oraz prawdopodobne wycofanie z produkcji komputerów osobistych. Decyzja o niewycofywaniu się z działu PC oznacza kontynuację działań HP i wydaje się najbardziej pragmatyczną decyzję, jaką można było podjąć.
Komentatorzy stawiają jednak pytanie: co z WebOS? Czy ten projekt rzeczywiście powinien zostać zamknięty po kiepskich wynikach sprzedażowy tabletu TouchPad? Whitman przyznała, że to problem, który musi zostać rozwiązany: czy definitywnie pożegnać się z projektem, czy może zaproponować klientom urządzenia z nową wersją tego systemu?
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.