26 marca 2004 roku, w ramach Strategy Council IAB, odbyło się w Londynie kolejne spotkanie przedstawicieli europejskich oddziałów Interactive Advertising Boureau, należących do IAB Europe.
Spotkania takie odbywają się 2-3 razy w roku, a ich głównym celem jest wymiana informacji oraz wspólne rozwiązywanie problemów, na które narodowe organizacje działające pod szyldem IAB napotykają na rodzimych rynkach. Na spotkanie – po raz pierwszy – został zaproszony polski oddział stowarzyszenia – nowy członek europejskiej rodziny IAB. Polskę reprezentował Dyrektor ds. Kontaktów Zagranicznych IAB Polska – Marek Rusiecki (Ad.net S.A.)
Oprócz Polski, w spotkaniu wzięli udział przedstawiciele największych krajów należących do IAB: Wielkiej Brytanii – Danny Meadows-Klue (Prezes IAB UK i IAB Europe), Niemiec, Francji, Włoch, Belgii, Grecji oraz Słowenii – jedynego, obok Polski, kraju z Europy Wschodniej będącego w IAB.
Wstępna prezentacja okazała się sporym zaskoczeniem dla uczestników – okazało się, że Polski rynek reklamy internetowej jest nadzwyczaj rozwinięty (pod względem wydatków, form reklamy, wiedzy i poziomu świadczonych usług) w porównaniu do ciągle małego zasięgu internetu w naszym kraju. Z wydatkami na reklamę rzędu 16mln w 2003 roku Polska ustępuje znacznie gigantom (UK – 560 mln , Francja – 460 mln , Niemcy – 416mln , Włochy – 103 mln , Holandia – 40), ale jest na tym samym poziomie co Belgia (18 mln ), a przekracza wydatki Słowenii (2,7 mln ), Grecji (7 mln ), Irlandii (4 mln ). Są to oczywiście kraje dużo mniejsze, jednak pod względem procentowego udziału reklamy online w budżetach reklamowych Polska również znajduje się w środku stawki.
W trakcie rozmów o rozwoju rynku reklamy online w krajach Europy Wschodniej podkreślano wagę wejścia Polski i Słowenii do Unii Europejskiej. Według zgromadzonych ekspertów z krajów członkowskich, fakt ten bardzo istotnie wpłynie na rozwój dostępu do internetu w naszym kraju (m. in. poprzez obniżenie kosztów dostępu) oraz na sytuację na rynku (nieuniknione pojawienie się w Polsce podmiotów z rynków światowych, których przedstawiciele, skupieni w IAB w grupie roboczej pod nazwą AdMonsters – m.in. Yahoo!, MSN, Google, Lycos, AOL – również brali udział w spotkaniu i z dużym zainteresowaniem przyglądali się prezentacji rynku polskiego).
Spotkanie zakończyło się powołaniem kilku nowych grup roboczych, które zajmą się m.in. zagadnieniami: rozbieżności w statystykach ad serwerowych, ograniczenia ilości wyświetleń form reklamy typu „pop up” i „layer”, paneuropejskiej kampanii na rzecz internetu jako medium reklamowego).
W wyniku rozmów kuluarowych ustalono, że już w kwietniu tego roku szef europejskiego IAB Danny Meadows-Klue pojawi się w Polsce na specjalnym spotkaniu członków polskiego oddziału stowarzyszenia, aby przeprowadzić warsztaty, mające pomoc naszemu IAB w efektywniejszym działaniu i rozwijaniu rynku. Zaprezentuje też drogę, jaką przeszły IAB UK i rynek angielskiej reklamy online, od czasów, gdy udział wydatków na tą reklamę był podobny do polskiego, do obecnej sytuacji – potężnego rynku i bardzo mocnej organizacji branżowej, która znacząco przyczyniła się do rozwoju tego rynku.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.