Od 17 października IAI S.A. i DPD Polska sp. z o.o. ulepszą polski e-handel. Obie firmy stworzyły zupełnie nowy model sprzedaży usług kurierskich sklepom internetowym, oparty o ideę zakupów grupowych. Dzięki temu, każdy – nawet bardzo mały – początkujący e-sklep będzie mógł zaoferować swoim klientom przesyłki kurierskie w cenie i jakości dorównującej potentatom na rynku. Zyskają na tym zarówno kupujący, jak i sprzedający w sieci.
Do tej pory sprzedawcy internetowi musieli sami negocjować ceny przesyłek w firmach kurierskich lub u brokerów tych usług. Każdy z nich musiał sam podpisać umowę i rozliczać się z kurierem. Wreszcie po wysłaniu przesyłek pobraniowych, które stanowią zwykle większość wysyłanych przesyłek, musieli otrzymane od kurierów pliki z rozpisanymi pobraniami porównywać z rejestrami wysyłek, aby wychwycić ewentualne błędy. Poszczególne przelewy również trzeba dopasować do rejestru przesyłek i sprawdzić, czy żadna nie zginęła.
Poważnym problemem była także stosunkowo wysoka cena przesyłek kurierskich dla małych i średnich sklepów. Cena przesyłek maleje wraz z wolumenem, ale staje się atrakcyjna dopiero powyżej kilkudziesięciu paczek wysyłanych miesięcznie. Poniżej tej liczby jedyną opłacalną opcją była Poczta Polska, w której placówkach trzeba często odstać w kolejce i przy każdej wizycie poczekać na wydrukowanie faktury. Na te właśnie niedogodności często skarżyli się klienci. To powodowało częste niezadowolenie – zarówno wśród sklepów internetowych, jak i ich klientów – z jakości, ceny i terminowości dostaw.
IAI i DPD skupiły się na rozwiązaniu tych problemów i niedogodności, budując jedną kompleksową usługę.
– W IAI obsługujemy w Polsce ponad 1500 sklepów internetowych. Znamy ten rynek bardzo dobrze i wiemy, że większość sprzedawców nawet nie marzyła o tym, aby mieć połączony w jedną usługę szereg najlepszych cech z ofert różnych firm. Teraz otrzymali brak zobowiązań i pełną elastyczność względem firmy kurierskiej, połączone z niską ceną, która charakteryzuje ofertę Poczty Polskiej, darmowym odbiorem przesyłek od klienta oraz szybką dostawą i wysoką niezawodnością, charakteryzującą przesyłki kurierskie. Podczas wielu miesięcy prac sprawdziliśmy, która firma kurierska cieszy się najlepszą renomą wśród naszych klientów i po analizie rynku wybraliśmy na partnera DPD. Dzięki ich elastyczności udało się uzyskać cenę przesyłek zbliżoną do Poczty Polskiej – bez potrzeby podpisywania dodatkowej umowy, negocjowania cen, czy też decydowania się na wyłączność w korzystaniu z usług kurierskich DPD przez właścicieli wszystkich sklepów internetowych korzystających z IAI-Shop.com. Takie warunki nie byłyby możliwe, gdyby nie ogromna liczba sprzedawców, jaką reprezentujemy. – mówi Paweł Fornalski, CEO IAI S.A.
Ta współpraca pokazuje, że popularne obecnie zakupy grupowe mogą być ciekawym modelem biznesowym– nie tylko na rynku B2C, ale także B2B. Niskie ceny to jednak tylko jedna z kilku korzyści dla sklepów internetowych. Oszczędności wynikają również z szybkich i bardzo elastycznych procedur współpracy. Cały system przesyłek zorganizowany jest bezpośrednio na platformie IAI-Shop.com. Wystarczy kliknąć w odpowiednią opcję, aby zacząć korzystać z DPD by IAI oraz oferować w sklepie – od pierwszego dnia po aktywacji – przesyłki kopertowe już za 12zł netto a paczki do 3kg – za 13zł netto (plus opłata paliwowa). Pobrania – bez względu na rodzaj przesyłki – to dodatkowy wydatek w kwocie 3zł. Klienci IAI, po zarejestrowaniu zamówienia DPD, po prostu klikają na opcję wygenerowania dokumentu przewozowego, co tworzy wydruk adresu pomocniczego, od razu z nadanym numerem przesyłki. Teraz wystarczy zadzwonić na infolinię DPD, która po przesyłkę – bez żadnej opłaty – wyśle kuriera. Ten przybędzie nawet po jedną przesyłkę w dowolne miejsce w Polsce. Opłata za przesyłkę zostanie doliczona do faktury za użytkowanie platformy IAI-Shop.com. Pieniądze za pobrania zostaną przekazane do wypłaty na wskazane przez sklep konto.
– Można zupełnie spokojnie stwierdzić, że pchniemy polski e-handel na wyższy poziom rozwoju pod wieloma względami. Uwolnimy energię e-sklepów, która w tej chwili jest uwięziona w mozolnym, ręcznym kontrolowaniu przesyłek lub w stratach, które spowodowane są niekontrolowaniem przychodów z pobrań. Wierzymy, że tę uwolnioną energię sklepy internetowe wykorzystają na lepszą obsługę klienta i rozwój. – podsumowuje Paweł Fornalski – To rozwiązanie idealnie wpisuje się w naszą misję, której podstawą jest automatyzowanie codziennych, manualnych zadań, aby uwalniać energię człowieka do kreatywnej pracy.
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.