Komputerowy gigant IBM złożył wniosek o opatentowanie rozwiązania, które umożliwiłoby przerywanie filmów na DVD reklamami. Użytkownik nie miałby możliwości przewinięcia spotów, ale za to płaciłby mniej za płytę – donosi ArsTechnica.
Po włożeniu płyty do odtwarzacza urządzenie sprawdzałoby, czy użytkownik kupił wolną od reklam wersję filmu, czy też tańszą. W tym drugim przypadku pokazane zostałyby spoty nagrane na DVD lub ściągnięte z internetu (jeśli sprzęt byłby podłączony do sieci).
Z punktu widzenia studiów filmowych rozwiązanie firmy IBM jest prawdziwym zbawieniem. Sprzedaż filmów na płytach spada, więc wprowadzenie reklam byłoby kolejnym źródłem dochodu. Pozwoliłoby także na przywrócenie do katalogów wielu starych, często niskobudżetowych produkcji, które nigdy nie były w stanie na siebie zarobić.
Także oszczędni użytkownicy zapewne nie mieliby nic przeciwko temu, aby obejrzeć kilka minut reklam w trakcie filmu i zapłacić za wypożyczenie lub kupno DVD na przykład połowę dotychczasowej ceny.
Problemem są ograniczenia technologiczne. Zwykłe odtwarzacze płyt nie mają możliwości łączenia się z siecią. Dopiero nowy sprzęt, działający w standardzie HD DVD, ma złącze ethernet. Umożliwia ono aktualizację oprogramowania i pobieranie plików multimedialnych na żądanie. Może więc służyć także do oglądania reklam, a nawet darmowych, bo przerywanych spotami seriali z sieci.
Źródło: ArsTechnica
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.