IBM z Lego

IBM ogłosił podpisanie dużego kontraktu z firmą LEGO, czołowym producentem zabawek, mającym swoją siedzibę w Danii. Głównym elementem zawartego porozumienia są oferowane przez IBM funkcje e-biznesu na żądanie, które pozwolą LEGO w znaczący sposób zmniejszyć koszty utrzymania infrastruktury IT. Rozwiązania te umożliwią LEGO dostosowanie wydajności systemów do wahań popytu.

Podpisana umowa jest jednym z pierwszych wdrożeń całościowych rozwiązań IBM w zakresie infrastruktury e-biznesu na żądanie. Jest ona też elementem podjętej przez LEGO globalnej współpracy z IBM, jako strategicznym partnerem do spraw informatycznych.

Firma LEGO zidentyfikowała swoje wymagania w zakresie IT, dążąc do ściślejszego połączenia aspektów biznesowych i informatycznych. Firma poszukiwała partnera, który byłby w stanie zaoferować elastyczność kosztową i innowacyjny model systemu IT, umożliwiający firmie płacenie tylko za rzeczywiście wykorzystywane zasoby. Istotnym wymogiem była zapasowa moc obliczeniowa dostępna w każdej chwili na wypadek nagłego zwiększenia popytu ze strony klientów.

LEGO zamierza obniżać koszty i zwiększać produktywność. W tym celu firma skonsoliduje swoją platformę informatyczną i z dotychczasowych ponad 220 serwerów firm HP i Compaq przestawi się na w pełni zintegrowaną infrastrukturę wykorzystującą wiodące na rynku uniksowe serwery IBM eServer pSeries p690 (2 sztuki) oraz p650 (4), serwery oparte na procesorach Intel eServer xSeries x440 (24) i serwery pamięci masowych IBM Shark Storage SAN (4). Częścią podpisanego kontraktu jest także oprogramowanie Tivoli Storage Manager. Rozwiązanie IBM nie tylko obniżyło całkowite koszty wynikające z posiadania serwerów dzięki zmniejszeniu ich liczby siedmiokrotnie, ale także znacząco zwiększyło zakres elastyczności firmy w prowadzeniu działalności. Nowy system umożliwia bowiem dynamiczne dodawanie lub przekierowywanie mocy obliczeniowej i pojemności pamięci w zależności od zmieniających się warunków biznesowych i priorytetów. LEGO zakupiło całkowicie skonfigurowane systemy serwerowe i serwery pamięci masowych ponosząc koszty tylko za aktualnie wykorzystywane zasoby; może rozszerzać pojemność, jeśli będzie to potrzebne, a także – co jest równie ważne – może ją ponownie redukować. Oferta ta jest częścią stosowanej przez IBM strategii “pay-as-you-grow” (“płać w miarę wzrostu”).

Firma LEGO, jedyna europejska firma, której produkt jest ujęty w rankingu 10 najlepiej sprzedających się zabawek na świecie, działa na niezwykle dynamicznym rynku, który odnotowuje znaczne wahania popytu na produkty. Są one np. związane z gorączką przedświątecznych zakupów i okresowymi dużymi kampaniami marketingowymi. Nowe, elastyczne rozwiązanie pozwoli firmie na łatwiejsze wdrażanie nowych projektów i testowanie ich skuteczności bez poważniejszych inwestycji w nowe systemy.

http://www.ibm.com

Wpisy promowane

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry