IdoSell: 19,1% sprzedaży w poniedziałki w e-commerce

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów, dostosowując czas zakupów do swoich potrzeb. Wyniki raportu IdoSell „Co e-sklep powinien wiedzieć o tym, jak klienci kupują online” pokazują, że poniedziałki generują 19,1% wartości sprzedaży, wyróżniając się na tle innych dni tygodnia. W tym dniu, po analizie weekendowych promocji, klienci decydują się na finalizację zakupów, co jest efektem przemyślanej strategii marketingowej.

IdoSell: 19,1% sprzedaży w poniedziałki w e-commerce 1

Podsumowanie

• Poniedziałki są dniem o najwyższej wartości sprzedaży w e-commerce.
• Wtorki również wykazują znaczną aktywność zakupową.
• Weekendowe zakupy są znacznie niższe w porównaniu do początku tygodnia.

Poniedziałek i wtorek w natarciu: kiedy koszyk zakupowy rośnie najszybciej?

Z danych IdoSell wynika, że po weekendzie następuje intensyfikacja działań e-commerce. To właśnie w poniedziałki i wtorki sklepy internetowe odnotowują zakupy o najwyższej wartości. Te dni tygodnia stanowią kulminację efektu weekendowych promocji, kiedy konsumenci mają czas na przeszukiwanie internetu w poszukiwaniu najlepszych ofert oraz dodawanie produktów do koszyka. Wtorek generuje 18,1% ogólnej sprzedaży tygodnia, co potwierdza, że impuls zakupowy trwa dłużej niż tylko w poniedziałek. Weekendowe zakupy, z udziałami wynoszącymi 6,6% w soboty i 9,2% w niedziele, wykazują najniższą aktywność.

„Obserwujemy, że konsumenci traktują weekendy jako czas relaksu i regeneracji, odkładając większe wydatki na początek tygodnia. Choć potencjalni klienci e-sklepów często przeglądają oferty w wolnych chwilach, to właśnie poniedziałki i wtorki są dniami, w których najczęściej finalizują zakupy. Znajomość tych wzorców pozwala sklepom internetowym lepiej dostosować strategie marketingowe do zachowań klientów. Aby skłonić konsumenta do zakupu, marka powinna pojawić się na jego radarze kilkukrotnie – warto więc wykorzystać tę wiedzę i zaplanować działania promocyjne tak, aby wzmacniać kontakt z ofertą w odpowiednich momentach” – komentuje Katarzyna Sienkiewicz, UX designer i content manager w IdoSell.

E-commerce śrubuje wysokie wyniki sprzedaży nie tylko w Q4

Czwarty kwartał tradycyjnie bije rekordy sprzedaży w większości e-sklepów. Z danych IdoSell wynika, że październik osiąga 9,7%, listopad 10%, a grudzień 9,9% udziału w rocznej sprzedaży. Jednak odpowiednio dobrane kampanie marketingowe oraz precyzyjne działania targetujące pozwalają na osiąganie wysokich wyników także poza sezonem świątecznym. Wzrost wartości sprzedaży można zaobserwować również w kwietniu (8,4%) oraz lipcu (8,1%), co jest efektem sezonowych promocji, które mobilizują konsumentów do zakupów.

„Z myślą o sprzedawcach internetowych, którzy chcą rozwijać swój biznes i umacniać swoją pozycję na rynku, opracowaliśmy raport „Co e-sklep powinien wiedzieć o tym, jak klienci kupują online”. Odpowiadamy w nim na pytania, które nurtują sprzedawców, analizujemy preferencje Polaków dotyczące metod płatności oraz oceniamy potencjał sprzedaży międzynarodowej. To nie tylko zbiór danych i trendów, ale przede wszystkim praktyczne kompendium wiedzy, które pomaga podejmować trafne decyzje biznesowe” – dodaje Katarzyna Sienkiewicz.

Kluczowe wyzwania w e-commerce

Jednym z kluczowych wyzwań współczesnego e-commerce pozostaje precyzyjne dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców z trafnym przekazem w odpowiednim czasie. Skuteczna strategia e-commerce to nie tylko wykorzystanie sezonowych okazji, ale także ciągłe umacnianie wartości marki i relacji z klientem. To podejście prowadzi nie tylko do krótkoterminowego wzrostu sprzedaży, ale również do budowania lojalności konsumentów.

Pobierz kompletny raport „Co e-sklep powinien wiedzieć o tym, jak klienci kupują online” ze stron IdoSell.

Wpisy promowane

Zobacz ofertę Wpisów promowanych.

Wydarzenia

05.04.2025 XXVIII Konkurs KAROLE
10.04.2025 dev.js Summit 2025 (online)
09.05.2025 PM Showcase Day
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe

Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!

Scroll to Top