Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów, dostosowując czas zakupów do swoich potrzeb. Wyniki raportu IdoSell „Co e-sklep powinien wiedzieć o tym, jak klienci kupują online” pokazują, że poniedziałki generują 19,1% wartości sprzedaży, wyróżniając się na tle innych dni tygodnia. W tym dniu, po analizie weekendowych promocji, klienci decydują się na finalizację zakupów, co jest efektem przemyślanej strategii marketingowej.

Podsumowanie
• Poniedziałki są dniem o najwyższej wartości sprzedaży w e-commerce.
• Wtorki również wykazują znaczną aktywność zakupową.
• Weekendowe zakupy są znacznie niższe w porównaniu do początku tygodnia.
Poniedziałek i wtorek w natarciu: kiedy koszyk zakupowy rośnie najszybciej?
Z danych IdoSell wynika, że po weekendzie następuje intensyfikacja działań e-commerce. To właśnie w poniedziałki i wtorki sklepy internetowe odnotowują zakupy o najwyższej wartości. Te dni tygodnia stanowią kulminację efektu weekendowych promocji, kiedy konsumenci mają czas na przeszukiwanie internetu w poszukiwaniu najlepszych ofert oraz dodawanie produktów do koszyka. Wtorek generuje 18,1% ogólnej sprzedaży tygodnia, co potwierdza, że impuls zakupowy trwa dłużej niż tylko w poniedziałek. Weekendowe zakupy, z udziałami wynoszącymi 6,6% w soboty i 9,2% w niedziele, wykazują najniższą aktywność.
„Obserwujemy, że konsumenci traktują weekendy jako czas relaksu i regeneracji, odkładając większe wydatki na początek tygodnia. Choć potencjalni klienci e-sklepów często przeglądają oferty w wolnych chwilach, to właśnie poniedziałki i wtorki są dniami, w których najczęściej finalizują zakupy. Znajomość tych wzorców pozwala sklepom internetowym lepiej dostosować strategie marketingowe do zachowań klientów. Aby skłonić konsumenta do zakupu, marka powinna pojawić się na jego radarze kilkukrotnie – warto więc wykorzystać tę wiedzę i zaplanować działania promocyjne tak, aby wzmacniać kontakt z ofertą w odpowiednich momentach” – komentuje Katarzyna Sienkiewicz, UX designer i content manager w IdoSell.
E-commerce śrubuje wysokie wyniki sprzedaży nie tylko w Q4
Czwarty kwartał tradycyjnie bije rekordy sprzedaży w większości e-sklepów. Z danych IdoSell wynika, że październik osiąga 9,7%, listopad 10%, a grudzień 9,9% udziału w rocznej sprzedaży. Jednak odpowiednio dobrane kampanie marketingowe oraz precyzyjne działania targetujące pozwalają na osiąganie wysokich wyników także poza sezonem świątecznym. Wzrost wartości sprzedaży można zaobserwować również w kwietniu (8,4%) oraz lipcu (8,1%), co jest efektem sezonowych promocji, które mobilizują konsumentów do zakupów.
„Z myślą o sprzedawcach internetowych, którzy chcą rozwijać swój biznes i umacniać swoją pozycję na rynku, opracowaliśmy raport „Co e-sklep powinien wiedzieć o tym, jak klienci kupują online”. Odpowiadamy w nim na pytania, które nurtują sprzedawców, analizujemy preferencje Polaków dotyczące metod płatności oraz oceniamy potencjał sprzedaży międzynarodowej. To nie tylko zbiór danych i trendów, ale przede wszystkim praktyczne kompendium wiedzy, które pomaga podejmować trafne decyzje biznesowe” – dodaje Katarzyna Sienkiewicz.
Kluczowe wyzwania w e-commerce
Jednym z kluczowych wyzwań współczesnego e-commerce pozostaje precyzyjne dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców z trafnym przekazem w odpowiednim czasie. Skuteczna strategia e-commerce to nie tylko wykorzystanie sezonowych okazji, ale także ciągłe umacnianie wartości marki i relacji z klientem. To podejście prowadzi nie tylko do krótkoterminowego wzrostu sprzedaży, ale również do budowania lojalności konsumentów.
Pobierz kompletny raport „Co e-sklep powinien wiedzieć o tym, jak klienci kupują online” ze stron IdoSell.
Wpisy promowane
- Trzy korzyści z kwalifikowania technologii spawania (WPQR)Kwalifikowanie technologii spawania WPQR (ang. Welding Procedure Qualification Record) to procedura skierowana do firm oferujących produkcję spawalniczą. Wdrożenie WPQR daje ...
- Zmiana strony firmowej – jak uniknąć pułapek i przeprowadzić migrację bezproblemowo?W dynamicznym świecie cyfrowym aktualizacja strony internetowej jest nieunikniona. Nowe technologie, zmieniające się trendy UX i wymagania użytkowników sprawiają, że ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
10.04.2025 dev.js Summit 2025 (online)
09.05.2025 PM Showcase Day
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!