III edycja konkursu na najlepszy polski blog firmowy roku

Opublikowano: 27 października 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Do końca listopada 2010 roku przyjmowane są zgłoszenia do konkursu na najlepszy polski blog firmowy roku. To już 3 edycja konkursu. Poprzednia edycja konkursu zgromadziła ponad 100 polskich blogów firmowych. Wśród laureatów dotychczasowych edycji konkursu znalazły się miedzy innymi blogi: mBank, Sensors, E-lady, BZ WBK, Scrap.com.pl, blog rzecznika TP/Orange czy blog Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawe.

Podobnie jak w latach ubiegłych blogi przyjmowane są w trzech podstawowych kategoriach„Blog młody” (prowadzony od 3 do 6 miesięcy), „Blog dojrzały” (6-12 miesięcy) i „Blog profesjonalny” (powyżej 1 roku). Dodatkową kategorią jest „Blog instytucji” (istniejący minimum od 3 miesięcy).

Nowe kategorie wprowadzone do konkursu w trzeciej edycji to „Mikroblog firmowy” (istniejący minimum od 3 miesięcy), „Wiki firmowe” (istniejące minimum od 3 miesięcy)oraz „Niestandardowe wykorzystanie bloga w komunikacji firmy”.

III edycja konkursu na najlepszy polski blog firmowy roku 1

Główną idea konkursu jest promowanie wartościowego wykorzystania social media w działaniach komunikacyjnych firm i instytucji. Całość projektu realizowana jest na prowadzonym przez Dominika Kaznowskiego blogu: blogifirmowe.wordpress.com, koncentrującym się na ich wykorzystaniu w public relations.

Nowe kategorie zgłoszeń to nie jedyna nowość w trzeciej edycji konkursu. Projekt realizowany jest we współpracy ze studentami  Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego w ramach zajęć „Blog jako narzędzi PR”. I to właśnie oni wcielą się w tym roku w rolę jury konkursowego.

Jak mówi Dominik Kaznowski organizator konkursu i wykładowca Instytutu: „Obecnie w projekt zaangażowanych jest około 150 studentów ostatniego roku dziennikarstwa. Myślę, że zmiana podejścia do ocen blogów pozwoli na bardziej obiektywną a jednocześnie merytoryczną ocenę, która będzie bliższa odczuciom zwykłych internautów a nie ekspertów.”

Wynikiem prac będzie, poza rozstrzygnięciem trzeciej edycji konkursu , publikacja e-booka dotyczącego wykorzystania blogów przez firmy oraz seminarium podsumowujące wyniki konkursu połączone z premierą książki. Już teraz w ramach projektu powstają recenzje polskich blogów firmowych oraz wywiady z ich twórcami pisane przez studentów IDiKS Uniwersytetu Wrocławskiego. Całość tych materiałów zostanie wykorzystana podczas przygotowywania publikacji e-booka.

Hanna LaskowskaIII edycja konkursu na najlepszy polski blog firmowy roku

Podziel się!

O autorze

hania