ILike bardziej podobne do last.fm

Społecznościowy serwis muzyczny iLike ułatwia internautom poznawanie nowych artystów. Jego kolejna wersja umożliwia odsłuchiwanie pełnych wersji utworów (dotychczas limit wynosił 30 sekund). Obsługuje także nową platformę reklamową.

Pierwsza funkcja upodabnia iLike do społecznościowego radia last.fm. Muzycznej zawartości dostarcza witryna Rhapsody. Utwory są dostępne nie tylko w głównym serwisie, ale także poprzez aplikacje działające w innych popularnych projektach web-2.0-owych (Facebook, MySpace, Bebo, hi5).

Podobnie jak w last.fm, gdzie każdego użytkownika obowiązuje limit odsłuchań pojedynczego utworu, w iLike internauta może zapoznać się jedynie z 25 pełnymi wersjami piosenek miesięcznie. Potem pozostaje wykupienie abonamentu Rhapsody lub powrót do 30-sekundowych próbek.

Drugim ważnym usprawnieniem w iLike jest nowa platforma reklamowa. Pozwala ona reklamodawcom na targetowanie przekazów marketingowych z uwzględnieniem muzycznych gustów użytkowników serwisu, koncertów, w których takie osoby brały udział czy regionu, w jakim mieszkają. W reklamach jest miejsce zarówno na przekazy audio, jak i wideo.

Mimo zwiększającej się liczby podobieństw między czołowymi serwisami muzycznymi (last.fm, imeem, iLike) nadal można zaobserwować poważne różnice w modelach biznesowych. Najbardziej tradycyjny charakter ma właśnie last.fm, a najszybciej rozwija się imeem. ILike ma szansę stać się czarnym koniem w tej stawce.

Źródło: Mashable

Wpisy promowane

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry