Czy jest coś przyjemniejszego niż wystawianie faktur na koniec miesiąca? Pewnie kilka rzeczy by się znalazło ;)
Niestety, doświadczenia z wystawianiem faktur mogą być zbliżone do zmarnowanych dwóch godzin spędzonych na dość żmudnym wypełnianiu tych samych pól. I trzeba uruchomić Windows. Później trzeba jeszcze tylko wszystko sprawdzić. Pomimo wkładanego wysiłku i tak trzy razy w roku okazuje się, że coś jest nie tak.
Zaryzykowałbym stwierdzenie, że małe firmy przechodzą przez trzy kluczowe etapy pod kątem wystawiania faktur:
– wystawianie faktur w Wordzie lub Excelu lub programami pochodnymi (np. OpenOffice),
– wystawianie faktur w programie do tego stworzonym,
– dopasowywanie programu do własnych wymagań lub poszukiwanie nowego rozwiązania.
Programy do wystawiania faktur są domeną systemu Windows. Co zrobić jeśli nie posiadamy Windows (czyli jesteśmy użytkownikami np. Mac OS X czy Linux) ? Skorzystajmy z rozwiązań online. Testuję regularnie większość z nich. Niektóre są lepsze, niektóre gorsze. Moją uwagę skupił ostatnio infakt.pl o czym będę pisał dalej.
Branża internetowa jest dość specyficzna (zresztą jak każda branża) – wystawiamy tutaj czasami faktury barterowe, pojawiają się programy partnerskie, są stałe reklamy, bazujemy tylko na usługach. Większość firm z innymi podmiotami rozlicza się na zasadzie miesięcznych podsumowań czy raportów.
Trochę o infakt.pl
Usługa infakt.pl z punktu widzenia firmy internetowej wydaje się być produktem dość dopasowanym do potrzeb firmy, która bazuje na stałych kontrahentach czy stałych zleceniach.
Autorzy rozwiązania zmienili typowe podejście istniejące w programach do fakturowania polegające na utrzymywaniu dwóch głównych kartotek – kontrahentów oraz produktów (usług). W infakt.pl znajdziemy "Zdefiniowane faktury" gdzie do danego kontrahenta widzimy przypisaną usługę. Co nam to daje ? Zyskujemy przede wszystkim możliwość błyskawicznego wystawienia faktury cyklicznej. Teraz fakturę możemy wystawić i wydrukować w 30 sekund.
Trzeba podkreślić dodatkowo, że w infakt.pl nie znajdziemy kartoteki produktów (usług) – te są skojarzone z kontrahentem. Jeśli chcemy wystawić fakturę, która wcześniej nie została zdefiniowana to nazwę usługi wpisujemy ręcznie. Czy jest to wada czy zaleta ? Z pewnością zależy to do profilu naszej działalności.
Ciekawymi propozycjami jest też m.in. wysyłanie faktur w .pdf bezpośrednio z aplikacji. Na uwagę zwraca też na pewno możliwość drukowania faktur obcojęzycznych.
Produkt niestety posiada kilka mniejszych lub większych niedociągnięć. Nie można zdefiniować własnej numeracji faktur, co może uniemożliwiać przejście z innego programu w ciągu roku kalendarzowego.
Autorzy wciąż rozwijają swój produkt i w najbliższym okresie planują m.in. wykorzystanie szablonów faktur oraz dodawanie usług z autouzupełniacza (co może rozwiązać problem braku kartoteki produktów).
Bezpieczeństwo
Infakt.pl zabezpiecza dane użytkowników tak samo jak banki internetowe. Hasła i identyfikatory wpisywane przez użytkowników przekazywane są do Infakt.pl w formie zaszyfrowanej, przy użyciu protokołu SSL z 256-bitowym kluczem szyfrującym.
Dane są „hashowane” i przechowywane na dedykowanych serwerach, zabezpieczonych firewallami.
Infakt.pl pomimo, że jest produktem dość młodym to z pewnością zasługuje na uwagę. Każdy może założyć bezpłatne konto i potestować. Warto ;)
Dla Czytelników e-biznes.pl Zespół Infakt.pl przygotował promocję – kod promocyjny, uprawniający do 10 zł zniżki na konta płatne. Zakładając konto wystarczy wpisać w kod promocyjny hasło: ebiznes. Kod promocyjny jest ważny do końca września 2008.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.