InPost nawiązuje współpracę z siecią Dino

Opublikowano: 7 listopada 2018. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

InPost postawi swoje Paczkomaty przy wybranych sklepach Dino. To kolejne partnerstwo InPost – sieć rozbuduje się także o lokalizacje przy sklepach Lidl. Do końca roku InPost planuje powiększyć infrastrukturę do 4500 Paczkomatów.

Dino dynamicznie rośnie, w ciągu ostatnich 3 lat otworzyliśmy 432 sklepy, a w okresie ostatnich 12 miesięcy 177. Obserwujemy zmieniające się potrzeby klientów i dostosowujemy do nich model działania sklepów czy asortyment. Paczkomaty będą dodatkowym udogodnieniem dla naszych klientów. Będziemy obserwować ich reakcje i zainteresowanie nowym rozwiązaniem – powiedział Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

W okresie styczeń – wrzesień 2018 roku InPost dostarczył ponad 53 mln przesyłek, czyli o 48,8% więcej rok do roku – w tym Paczkomaty notowały wzrost o 49%, a kurier InPost o 48%.

We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w 2018 roku do 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2018 roku:

  • Paczkomaty InPost są drugą najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci, po dostawach kurierem – wskazuje je 48% badanych.
  • InPost Kurier utrzymał ubiegłoroczne trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedził m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx. Usługi kurierskie InPost zanotowały przyrost wskazań o 4 punkty procentowe w stosunku do 2017 roku.

Rośnie także odsetek osób, które dzięki Paczkomatom wśród form dostawy są motywowane do zakupów – to już 55% (wzrost o 5 punktów procentowych rok do roku).

Dawid ZarazińskiInPost nawiązuje współpracę z siecią Dino

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Facebook Twitter

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Kierownik think tanku "How To Do IT", powołanego przez wydawcę "Harvard Business Review Polska". Zajmuje się tematami związanymi z nowymi technologiami, biznesem i kulturą.