Intel inwestuje w ultrabooki

Opublikowano: 11 sierpnia 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Intel Capital, inwestycyjny oddział firmy Intel, ogłosił, że przeznaczy 300 mln dolarów na technologie służące produkcji tzw. ultrabooków. Czy tego typu komputery podbiją serca konsumentów?

Ultrabooki to nowa kategoria komputerów przenośnych. Wyróżniać mają się trzema głównymi cechami: mają być cieńsze (mniej niż 21 mm) i lżejsze od obecnie istniejących laptopów oraz mają kosztować mniej niż 1000 dolarów. Intel przekonuje, że mają być połączeniem osiągów i możliwości obecnie funkcjonujących laptopów z cechami znanymi z tabletów.

Fundusz Intel Capital inwestować będzie w firmy tworzące sprzęt i oprogramowanie skupiające się na tego typu komputerach oraz ich wykorzystaniu przez użytkowników. Mowa tu między innymi o dotykowych sensorach, bateriach, pojemności dyskowej, interfejsach itp.

Celem projektu jest stworzenie dobrej atmosfery wokół tego typu urządzeń, a w przyszłości – ich popularyzację i udostępnienie masowemu odbiorcy. Główne inwestycje planowane są na najbliższe 3-4 lata.

Intel inwestuje w ultrabooki 1

MacBook Air firmy Apple – pionier kategorii ultrabooków

Intel pracuje już nad procesorami, które wpisywałyby się w takie zamierzenia. W tym roku zadebiutuje druga generacja Intel Core, która będzie mogła byś stosowana w cieńszych niż 21 mm komputerach, a cena nie będzie wyższa od dostępnych obecnie na rynku podzespołów. Systemy wykorzystujące ten procesor pojawić mają się pod koniec tego roku.

Czy Intelowi uda się przekonać konsumentów do cienkich, uruchamiających się szybko i pracujących długo na baterii komputerów? Z pewnością jeśli cena będzie rzeczywiście atrakcyjna. Z drugiej jednak strony rosnący rynek tabletów może okazać się dużą konkurencją dla takiego pomysłu.

Dawid ZarazińskiIntel inwestuje w ultrabooki

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.