Portal INTERIA.PL uruchomił InteriaNet – ogólnopolski numer dostępowy 020 9555 dla połączeń wdzwanianych (dial-up) do Internetu. Usługa realizowana jest wraz z firmą Energis Polska, z którą INTERIA.PL zawarła 10 kwietnia 2003 r. umowę o współpracy. O oficjalnym uruchomieniu usługi firmy poinformowały na konferencji prasowej.
Numer dostępowy 020 9555 został obudowany przez INTERIA.PL szeregiem dodatkowych usług. Osoby łączące się przez numer portalu otrzymują bezpłatny dostęp do kodowanych części serwisów poświęconych programom Bar i Idol, szybkiego serwera grup dyskusyjnych Usenet oraz do rozszerzonego pakietu w serwisie towarzyskim Randki. Użytkownicy zarejestrowani w serwisie InteriaNet (http://net.interia.pl/) mogą też skorzystać z ulepszonego konta pocztowego o dwukrotnie większej niż standardowa pojemności.
Korzystanie z przeznaczonego dla posiadaczy modemów zwykłych i ISDN numeru dostępowego 020 9555 nie wymaga podpisywania żadnych dodatkowych umów, opłacania abonamentu czy opłaty aktywacyjnej. Użytkownik obciążany jest jedynie kwotą wynikającą z czasu jego połączeń z Internetem przez ten numer, obliczaną według stawek identycznych z oferowanymi przez jego dotychczasowego operatora. Wszystkie dane na temat kosztów i czasu połączeń zawarte są na zbiorczym rachunku telefonicznym.
Połączenie z numerem 020 9555 nawiązać można ręcznie konfigurując połączenie, pobierając ze stron portalu i uruchamiając konfigurator połączenia lub korzystając ze stworzonego przez INTERIA.PL programu NetStarter. Program ten pozwala na kontrolę numeru, z którym realizowane jest połączenie chroniąc użytkownika przed niebezpiecznymi sex-dialerami, umożliwia wgląd w statystyki bieżącego połączenia oraz zapewnia dostęp do statystyk zbiorczych.
„Płatne usługi komunikacyjne i telekomunikacyjne mają stać się jednym ze znaczących źródeł przychodów portalu” – skomentował uruchomienie numeru dostępowego Tomasz Jażdżyński, Prezes Zarządu INTERIA.PL – „Docelowo chcielibyśmy z tego tytułu osiągać około 20% przychodów. Finansowy plan minimum zakłada osiągnięcie pełnej samowystarczalności czyli dodatniej wartości wskaźnika EBITDA w 2004 r. i rentowności netto w 2005 r.” Przyjęta przez INTERIA.PL strategia rozwoju usług dostępu do Internetu przewiduje udostępnienie użytkownikom kolejno pakietów internetowych oraz dostępu szerokopasmowego realizowanego w technologii ADSL.
Numer dostępowy InteriaNet działa w oparciu o infrastrukturę i rozwiązania techniczne Energis Polska. Połączenie nawiązywane przez modem użytkownika z numerem 020 9555 przekierowywane jest do jednego z 21 punktów styku sieci TP SA z siecią Energis, gdzie konwertowane jest na połączenie typu IP. Poprzez szerokopasmową sieć opartą o światłowodowy szkielet Energis oraz nowoczesne połączenia z sieciami operatorów globalnych użytkownicy zyskują dostęp do zasobów całego Internetu.
Na konferencji prasowej Jarosław Mikos – prezes Energis Polska mówił o procesie deregulacji rynku telekomunikacyjnego i o dostosowaniu prawa do standardów unijnych. Działania Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty umożliwiły korzystanie z tzw. ostatniej mili należącej do operatora dominującego. Podkreślił również rolę inwestycji firmy w sieć szkieletową. Zaprezentował dynamikę wzrostu przychodów na przestrzeni ostatnich dwóch lat – przychód za drugi kwartał 2003 ukształtował się na poziomie 34 milionów złotych.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.