Internet Banking B2C w Polsce

Co czwarty internauta, który nie korzysta z bankowości internetowej, jest zainteresowany korzystaniem z usług bankowych przez Internet – wynika z badania I-Metrii.

Dla 89 proc. respondentów wygoda jest czynnikiem zachęcającym do skorzystania z bankowości internetowej. 68 proc. badanych nie widzi potrzeby korzystania z tego typu usług bankowych. Spadek dynamiki wzrostu jest prawdopodobnie związany z zagospodarowaniem tego sektora rynku usług finansowych. Ci, którzy deklarowali w ubiegłym roku zainteresowanie korzystają już z bankowości przez Internet.

Firma badawcza I-Metria zrealizowała w maju 2003 roku II edycję badania detalicznej bankowości internetowej, której wyniki opracowano w postaci raportu „Internet Banking B2C – edycja 2003”.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Internet banking B2C w Polsce

Potencjał wzrostu banków stricte wirtualnych wyczerpuje się – wynika z badania I-Metrii. Klienci w większości postrzegają kanał elektroniczny jako uzupełnienie bankowości tradycyjnej, a nie samodzielną, kompletną usługę.

Sektor bankowości elektronicznej nie jest szczególnie atrakcyjny dla dużych i silnych banków operujących na rynku od wielu lat. Bankowość internetowa jest szansą na zmianę układu sił dla mniejszych banków, agresywnie zabiegających o klienta. „Z punktu widzenia banków tradycyjnych kanał elektroniczny to broń defensywna, a nie ofensywna” – piszą analitycy w raporcie „Internet banking B2C w Polsce”. „W perspektywie 2-3 lat banki tradycyjne muszą uzupełnić swoją ofertę, aby bronić się przed odpływem klientów do wirtualnej konkurencji.”

Firma badawcza I-Metria przeprowadziła badanie użytkowników Internetu posiadających rachunek ROR (rozliczeniowo-oszczędnościowy) w bankach elektronicznych oraz posiadających rachunki w tradycyjnych bankach bez możliwości korzystania z usług bankowości elektronicznej. Głównym celem badania była analiza postaw internautów nieposiadających rachunków elektronicznych względem oferty bankowości elektronicznej. Z badania można dowiedzieć się m.in. jak kształtuje się segmentacja klientów banków elektronicznych, jakie korzyści i zagrożenia dla banków płyną z wprowadzenia internetowego kanału dystrybucji usług oraz jakie czynniki decydują o przechodzeniu klientów do bankowości elektronicznej. Wyniki badania opracowano w formie raportu „Internet banking B2C w Polsce”.

Część raportu jest oczywiście do pobrania ze stron e-biznes.pl w dziale Download

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top