84% konsumentów po zapoznaniu się z informacjami dotyczącymi urody, zdrowia, bądź produktów proekologicznych stara się poszerzyć i skonfrontować swoją wiedzę na ich temat za pośrednictwem Internetu. Co to oznacza dla marketerów?
Ipsos Public Affairs przeprowadziło badanie na wyselekcjonowanej grupie prawie 1000 najbardziej aktywnych konsumentów. Kryterium doboru respondentów był znacznie wyższy od przeciętnego poziom zainteresowania informacjami płynącymi z rynku urody, zdrowia i produktów przyjaznych środowisku. Na potrzeby przeprowadzenia analizy we współpracy z firmą MS&L zaimplementowano narzędzie „IM MS&L Sharability Index”.
84% konsumentów uczestniczących w badaniu potwierdziło, że po zapoznaniu się z informacjami dotyczącymi urody, zdrowia, bądź produktów przyjaznych środowisku w mediach tradycyjnych (prasa, radio, TV), sięga do Internetu aby pogłębić swoją wiedzę i wymienić się opiniami na dany temat z innymi użytkownikami sieci. Respondenci w tym celu najczęściej korzystają z serwisów internetowych dedykowanych markom, tematycznych portali informacyjnych oraz blogów.
Dotarcie do najbardziej aktywnych konsumentów, będących liderami opinii w danym segmencie rynku, stanowi priorytetowy cel dla większości marketerów. Pozytywne rekomendacje klientów są obecnie jedną z najbardziej efektywnych metod promocji marek. Ich skuteczne pozyskanie wymaga jednak zastosowania przemyślanej strategii cross – marketingowej, opartej w głównej mierze na efektywnym wykorzystaniu potencjału Internetu i nowych mediów.
Chcąc prowadzić skuteczne kampanie promujące marki należy zastanowić się nad celowością przyjętych rozwiązań. Ładna strona internetowa i emisja ogromnej liczby banerów reklamowych mogą dziś już nie wystarczyć. Myślę, że współczesna recepta na marketingowy sukces marki leży w umiejętnym zintegrowaniu kanałów promocji i umiejscowieniu sieci w centralnym punkcie tej układanki. – stwierdza Łukasz Wołek, dyrektor zarządzający Agencji interaktywnej EURA7.
Część marketerów wydaje się podzielać tę opinię, co uwidacznia się w promocji marek równolegle wykorzystującej wiele różnych kanałów. Nadal jednak do rzadkości należy wykorzystywanie Internetu jako motoru napędowego prowadzonych akcji promocyjnych. Wiele jednak wskazuje na to, że w ciągu najbliższych lat sytuacja ta może ulec zmianie.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.