Szum medialny, który w Stanach Zjednoczonych wytworzył się wokół iPhone’a, dotarł również do Polski. Jak wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR), o nowym gadżecie firmy Apple słyszało niemal 60 proc. młodych Polaków.
Obecnie na polskim rynku urządzenie można nabyć przede wszystkim na aukcjach internetowych. Oficjalna sprzedaż iPhone’a w Polsce rozpocznie się prawdopodobnie pod koniec 2007 roku, jednak już dziś na jego zakup zdecydowanych jest 4 proc. młodych Polaków, a kolejne 17 proc. rozważa taką ewentualność. Oznaczałoby to, że sprzedaż telefonu ma szansę w krótkim czasie osiągnąć poziom 0,5 mln egzemplarzy.
Operator, któremu uda się pozyskać wyłączność na dystrybucję urządzenia w Polsce może więc liczyć na przypływ nowych klientów. Z danych opublikowanych przez firmę badawczą Interpret („iPhone buyers have no regrets”) wynika, iż na rynku amerykańskim połowa nabywców iPhone’a zrezygnowała z usług swojego dotychczasowego operatora, aby kupić nowy produkt firmy Apple.
Czy również w Polsce będziemy mieli do czynienia z podobną sytuacją? Jak wskazują wyniki badania IIBR, większość najbardziej zdeterminowanych fanów produktu iPhone, aby stać się posiadaczem urządzenia, bez wahania zmieni dotychczasowego operatora sieci, jeśli tylko zajdzie taka konieczność. Co interesujące, deklaracje te pochodzą zarówno od klientów korzystających obecnie z usług pre–paid, jak również – teoretycznie bardziej lojalnych – abonentów post-paid.
Można więc przewidywać, że – podobnie jak na rynku amerykańskim – również w Polsce iPhone okaże się komercyjnym sukcesem nie tylko producenta, ale także operatora sieci, któremu uda się włączyć telefon do swojej oferty.
Badanie zrealizowane zostało w lipcu 2007 metodą CAWI na próbie 2204 osób w wieku 15-35 lat. Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) jest agencją badawczą należącą do Grupy Gemius.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.