iPhone po polsku

Opublikowano: 30 lipca 2007. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Szum medialny, który w Stanach Zjednoczonych wytworzył się wokół iPhone’a, dotarł również do Polski. Jak wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR), o nowym gadżecie firmy Apple słyszało niemal 60 proc. młodych Polaków.

Obecnie na polskim rynku urządzenie można nabyć przede wszystkim na aukcjach internetowych. Oficjalna sprzedaż iPhone’a w Polsce rozpocznie się prawdopodobnie pod koniec 2007 roku, jednak już dziś na jego zakup zdecydowanych jest 4 proc. młodych Polaków, a kolejne 17 proc. rozważa taką ewentualność. Oznaczałoby to, że sprzedaż telefonu ma szansę w krótkim czasie osiągnąć poziom 0,5 mln egzemplarzy.

Operator, któremu uda się pozyskać wyłączność na dystrybucję urządzenia w Polsce może więc liczyć na przypływ nowych klientów. Z danych opublikowanych przez firmę badawczą Interpret („iPhone buyers have no regrets”) wynika, iż na rynku amerykańskim połowa nabywców iPhone’a zrezygnowała z usług swojego dotychczasowego operatora, aby kupić nowy produkt firmy Apple.

Czy również w Polsce będziemy mieli do czynienia z podobną sytuacją? Jak wskazują wyniki badania IIBR, większość najbardziej zdeterminowanych fanów produktu iPhone, aby stać się posiadaczem urządzenia, bez wahania zmieni dotychczasowego operatora sieci, jeśli tylko zajdzie taka konieczność. Co interesujące, deklaracje te  pochodzą zarówno od klientów korzystających obecnie z usług pre–paid, jak również – teoretycznie bardziej lojalnych – abonentów post-paid.

Można więc przewidywać, że  – podobnie jak na rynku amerykańskim – również w Polsce iPhone okaże się komercyjnym sukcesem nie tylko producenta, ale także operatora sieci, któremu uda się włączyć telefon do swojej oferty.

www.iibr.pl

Badanie zrealizowane zostało w lipcu 2007 metodą CAWI na próbie 2204 osób w wieku 15-35 lat. Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) jest agencją badawczą należącą do Grupy Gemius.

Hanna LaskowskaiPhone po polsku

Podziel się!

O autorze

hania