iRachunki.pl: rachunki przez internet

Opublikowano: 18 stycznia 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Opłacasz rachunki za prąd, gaz, telefon, telewizję lub inne usługi? Twórcy serwisu iRachunki.pl obiecują, że otrzymywane przez internet należności regulować będzie można o wiele wygodniej – za pomocą systemu bankowości internetowej. Za darmo, wygodniej i z przypomnieniami o terminie zapłaty.

Pierwszym krokiem jest założenie bezpłatnego konta i zamówienie doręczania rachunków w formie elektronicznej (w większości wypadków nie trzeba od razu rezygnować z otrzymywania rachunków w formie papierowej). Od tego momentu rachunki trafiać będą do nas przez internet, a iRachunki.pl za pomocą jednego kliknięcia stworzy wypełniony formularz przelewu, który następnie wystarczy zaakceptować.

Za pośrednictwem serwisu rachunki mogą otrzymywać klienci Telekomunikacji Polskiej S.A., Netii SA, sieci komórkowej Orange i PLAY, odbiorcy prądu z ENERGA SA, odbiorcy gazu z PGNiG SA oraz klienci platform cyfrowych i telewizji kablowych takich jak CYFRA+, Telewizja n i UPC.

Dążymy do tego, aby każdy użytkownik naszego serwisu mógł otrzymać większość swoich rachunków przez internet. Chcemy popularyzować komunikację elektroniczną z klientami, która jak wiadomo, przynosi firmom spore oszczędności oraz pozytywnie wpływa na środowisko naturalne poprzez redukcję zużycia papieru. Już wkrótce klienci kolejnych firm energetycznych, telekomunikacyjnych oraz zarządców nieruchomości będą mogli otrzymywać rachunki na swoje konto w iRachunki.pl. Chętnie podejmiemy współpracę z firmami, którym zależy na udostępnieniu swoim klientom nowoczesnego i wygodnego sposobu opłacania rachunków – mówi Wojciech Sikora, prezes zarządu spółki Billbank, operatora usługi.

Funkcjonalności iRachunki.pl dostępne są obecnie dla klientów szeregu banków: mBanku, Banku PKO BP (iPKO), Pekao S.A., Inteligo, ING Banku Śląskiego, Banku Millennium, BZ WBK, Banku Citi Handlowy, BGŻ, Nordea, Multibanku, a także w bankach spółdzielczych.

Twórcy serwisu, którego przygotowanie zajęło dwa lata, wymieniają szereg zalet, które mają zapewnić mu powodzenie i przychylność użytkowników:

  • łatwy dostęp do rachunków – rachunki można mieć zawsze pod ręką, wystarczy dostęp do internetu;
  • porządek w rachunkach – już nie trzeba przeszukiwać segregatorów lub stosu papierów na biurku – wszystkie rachunki można mieć w jednym miejscu;
  • wygoda opłacania rachunków – można zapłacić jednym kliknięciem bez przepisywania danych z rachunku do formularza przelewu;
  • pełna kontrola płatności – użytkownik sam decyduje komu, ile i kiedy zapłaci, a każdą płatność musi zaakceptować;
  • przypomnienia – już nie trzeba pamiętać o wszystkich terminach, serwis przypomni o zapłaceniu wysyłając e-mail lub SMS;
  • łatwiejsza analiza wydatków – w każdym momencie można zobaczyć na czytelnym wykresie jak kształtowały się wydatki.

Wśród planów na przyszłość Wojciech Sikora wymienia pozyskiwanie kolejnych wystawców rachunków i banków oraz wdrażanie nowych sposobów przypominania o zapłacie na przykład poprzez komunikatory czy widgety. Firma otwarta jest również na sugestie swoich użytkowników. Do końca roku ma ich być – jak przewidują twórcy iRachunki.pl – około kilkadziesiąt tysięcy.

Na czym właściciele serwisu chcą zarabiać? Wojciech Sikora zapewnia nas przede wszystkim, że dla użytkownika serwis pozostanie bezpłatny.

iRachunki.pl to platforma umożliwiająca firmom doręczanie klientom rachunków w formie elektronicznej. Jeśli klienci zdecydują się zrezygnować z formy papierowej, to firmy osiągną znaczące oszczędności. Oferujemy firmom kilka razy tańsze doręczenie rachunku do klienta niż doręczenie tradycyjne – koperta, znaczek, papier, wydruk. To spory zysk dla firm, a dla nas źródło przychodu – mówi.

Drugim źródłem zysków ma być reklamowanie produktów i usług partnerów serwisu (banków, usługodawców).

iRachunki.pl

Dawid ZarazińskiiRachunki.pl: rachunki przez internet

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.