Inicjatywa na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI) łączy siły z grupą konsultacyjną, która prowadzi prace nad nowym standardem pomiaru Internetu w ramach konsultacji branżowych organizowanych przez PBI. Badanie mierzące słuchalność kanałów internetowych stanie się w przyszłości częścią nowego standardu pomiaru Internetu.
Odbyło się już spotkanie podsumowujące działania IRBRI i grupy konsultacyjnej Polskie Badania Internetu pracującej nad pomiarem streamów w Internecie. Ustalono podczas niego, jakie parametry musi spełniać takie badanie, by odpowiadało wymogom nie tylko nadawców materiałów audio i wideo, ale też właścicielom sieciowych rozgłośni.
Zdecydowano m.in., że w badaniu słuchalności internetowych kanałów radiowych identyfikowane będą całe platformy skupiające stacje oraz pojedyncze streamy, demografia będzie badana na podstawie panelu, a jako podstawowy wskaźnik ustalono słuchalność minutową (na jej podstawie wyliczone zostaną np. zasięgi).
W ten sposób członkowie IRBRI zdecydowali, że badanie mierzące słuchalność kanałów internetowych stanie się częścią nowego standardu pomiaru Internetu, nad którym pracują obecnie Polskie Badania Internetu. Osobom pracującym nad nowym projektem zostały przekazane efekty dotychczasowych prac IRBRI, m.in. wnioski ze spotkań z instytutami, które prezentowały swoje metodologie.
Członkowie IRBRI będą teraz brać udział w dalszym procesie decyzyjnym, którego efektem będzie powstanie specyfikacji określającej wymagania, jakie musi spełniać nowe badanie Internetu (również w części dotyczącej pomiaru kanałów radiowych).
Inicjatywa na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI) została zawiązana w lipcu 2009 roku z inicjatywy członków KBR (Komitet Badań Radiowych) i PBI. KBR tworzą cztery grupy radiowe: Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i TIME SA. KBR zleca badania Radio Track, które są jedynymi ciągłymi badaniami słuchalności stacji radiowych w Polsce.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.